12 Ocak 2021 Salı

KAHVALTI MASASI 73-KÖYDE AİLE KAHVALTISI (13)

Muhterem'le Afiyetle

Bugün, bir kaç gündür devam eden kapalı ve puslu havanın etkisini dağıtmak için yazın köydeki evimizde hazırladığım kahvaltı masasını yayınlamaya karar verdim.
Bu kahvaltı masasını annem, yeğenim ve eşi için hazırlamıştım.
Temmuz ayındaydık, hava oldukça güneşliydi.
Bu yaz köydeki evimize gelen misafirlerimizi mümkün oldukça açık havada ağırladık.
Sabah saatlerinde evin ön tarafı gölge oluyor.
Fakat bütün malzemeleri dışarı taşımak, mutfağın yanında olan balkona taşımaktan daha zahmetli oluyor. 
Öğle ve öğleden sonra balkonun olduğu taraf gölge oluyor.
O gün misafirler gelene kadar güneş balkondan çekilir diye umuyordum.
Onlar gelene kadar masayı kurdum, aşırı güneş olmayan yerlerden masanın resimlerini çektim.
Fakat misafirlerim geldiği zaman ön tarafın daha serin ve gölge olduğuna karar verip, masayı el birliği ile verandaya taşıdık.

menü önerisi

Kahvaltı menüsüne gelince;
Kurban bayramı sonrası olduğu için et kavurma hazırladım.
Bizde kahvaltı da şarküteri ürünleri yerine et kavurma kahvaltı masasında yer alır.
Böreği ağırlıklı olarak kıymalı-patatesli olarak hazırladım.
Bir kaç tanede peynirli olarak hazırladım.
Bir kaç gün önce markette minik minik taze patates bulmuştum, onları baharatlı olarak fırında pişirdim.
1 gün önce Emine halam bizim oralarada "İvrimce" olarak bilinen ama başka yerlerde "Sirken Otu" olarak bilinen bir ot getirmişti.
Annem İvrimceyi sevdiği için annem için kahvaltıda yumurtalı olarak pişirdim.
Çok şükür bu sene kendi bahçemizde yetiştirdiğimiz ürünleri yemek nasip oldu. 
O gün kahvaltı için hazırladığım domates salatasını, bahçemizden topladığım ürünlerle hazırladım.
 
Tatlı olarak şerbetli yada şekerli bir tatlı yapmak istemedim, siyez unu ile tahinli kurabiye hazırladım.
Kendi yaptığım reçel çeşitleri ve kaymakla tatlı konusunu tamamladım.

KAHVALTI MASASI MENÜSÜ;
Tarifin ismine tıklayarak, tarifine ulaşabilirsiniz.

peynirli börek
 

 
yumurtalı sirken otu


Bahçe ürünleri ile Domates Salatası

reçel çeşitleri

Ev Yapımı Reçellerim;



 
 

köydeki evimiz

"Afiyetle Kalın"

 

4 yorum:

  1. hepsi de misss :) Şifa olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, Amin İnşaAllah :)

      Sil
  2. Manzara huzur verici maşallah. Ellerine emeklerine sağlık canım. :)

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...