9 Ocak 2021 Cumartesi

TRABZON HURMALI TART KEK

Muhterem'le Afiyetle

Bir 9 Ocak gününden daha merhaba😊
9 Ocak eşimle evlilik yıl dönümümüz. 
Bu yıl 34. yılımıza girdik Elhamdülillah.
Eskiden her yıl kutlama için pasta yapardım.
Fakat şimdi çocuklar da olmayınca pasta gibi şeyler bize fazla geliyor.
Son yıllarda tatlı, tart, cupcake, kurabiye tarzı tariflerden oluşan daha ufak tefek şeyler hazırlamaya çalışıyorum.
Bu yıl onlardan birini yapmaya da fırsatım olmadı.
Bu tartı kutlama yapmak için yapmamıştım, daha önce hazırladığım bir tarttı, bugünü hatırlamak için bu tarifi yayınlamaya karar verdim.

persimmon recipes

Konu ile ilgili tarifler;
 

Önce ki yıllarda hazırladığım evlilik yıl dönümü pastaları, muffin, kek, kurabiye, tart önerileri için bakınız;

Evlilik Yıl Dönümü Pastaları

"Afiyetle kalın, yuvanızdan önce sağlık, sonra huzur ve mutluluk eksik olmasın"

Diospyros kaki

TRABZON HURMALI TART KEK;
Malzemeler;
Keki İçin;
2 tane yumurta,
1 çay bardağı şeker,
1 çay bardağı süt,
Yarım çay bardağı sıvıyağ,
2 çay bardağı un, (ben bu tarifte tam buğday unu kullandım)
2 yemek kaşığı kakao,
Yarım paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
Tart kalıbını yağlamak için;
1 tatlı kaşığı tereyağ veya margarin,
Üzeri için;
2 adet olgun Trabzon Hurması,   
1 su bardağı süt,
3 yemek kaşığı nişasta,
2 yemek kaşığı toz şeker,
1 paket vanilya,
1 çay kaşığı toz tarçın,
Ayrıca;
1 adet Trabzon hurması,
1 çay bardağı Antep Fıstığı veya her hangi bir kuruyemiş,
Şeker hamurundan minik çiçekler.

cennet hurmalı tart nasıl yapılır?

TRABZON HURMALI TART KEK TARİFİ;
Kekini yapmak için;
1- Yumurtaları şeker ile birlikte çırpın.
Sütü ve sıvıyağı ekleyip hafif karıştırın.
Unu, kabartma tozunu, ve vanilyayı eleyerek ekleyin.
Not;
Ben bu tarifte "Tam Buğday Unu" kullandım, onun yerine beyaz un kullanabilirsiniz.
Kakaoyu da ekleyip malzemeler karışıncaya kadar çırpın. 
2- Tart kalıbını tereyağ veya margarin ile iyice yağlayın.
Çok az un serperek, fazla unu silkeleyin.
3- Hazırladığınız kek hamurunu yağladığınız kek kalıbına dökün.
4- Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında keki pişirin.
5- Kek piştikten sonra kalıbında soğumasını bekleyin.
6- Olgun Trabzon hurmalarının kabuğunu soyun, ezerek püre haline getirin.
7- Tencereye süt, hurma püresi, şeker, tarçın ve vanilyayı ilave edin.
Karışımı muhallebi gibi pişirin, soğumasını bekleyin.
Not; Bu karışımı en başta pişirip, sonra keki pişirirseniz o sırada soğumuş olur.
8- Soğumuş olan hurmalı muhallebiyi tartın ortasına azar azar dökün.
9- Bir Trabzon hurmasını yarım ay şeklinde doğrayın.
Soğumuş olan muhallebinin üzerine dizin.
Antep fıstığı veya istediğiniz herhangi bir kuruyemiş ile üzerini süsleyin.
Son olarak şeker hamurundan minik çiçeklerle tartınızı süsleyebilirsiniz.

Evlilik yıldönümü

"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...