11 Aralık 2022 Pazar

KAHVALTI MASASI 77-KÖYDE KAHVALTI (16)

Muhterem'le Afiyetle
Uzuuun bir aradan sonra herkese merhaba😃
En son 30 Ağustos'ta Zafer bayramı ile ilgili bir yazı yayınlamıştım.
Bu 3,5 aylık süreçte neler oldu? derseniz;
Önce yaz aylarında oğlum nişanlandı 🎉🎉🎉
Sonra 12 Eylül'de Anneanne oldum 😍😍😍 
Eylül ayından, Kasım sonuna kadar kızımın yanında kaldım.
Yani epey yoğun günler geçirdim.
Elbette o koşuşturmalı günlerde sayfalarımı güncelleyecek fırsatım olmadı.
Bundan sonra fırsat buldukça tariflerimi ve masa resimlerimi yayınlamaya devam edeceğim.
İnşaAllah gezi sayfamı da güncelleyebilirim.
Yaz aylarında çok güzel gezi yazıları konusu olacak yerlere gittim.
Hepsi düzenlenip yayınlanmayı bekliyor.

köy kahvaltısı
Gelelim bugünkü konumuza;
Bu masayı Eylül ayının ilk günlerinde köydeki evimizde hazırlamıştım.
Annem bizdeydi, halam kahvaltıya gelmişti.
Masanın resmini çekmek gibi bir niyetim yoktu.
Fakat halam gelirken çok sevdiğimiz ıspanaklı gözleme getirmişti.
Gözlemeyi görünce, "ben bu tarifin yer aldığı kahvaltı masasını mutlaka çekmeliyim" dedim.
(Gözleme ile ilgili ayrıntıları aşağıya ekliyorum)
Masanın resimlerini çektim, yayınlamak bugünlere kaldı.

kahvaltı menüsü
KAHVALTI MASASI MENÜSÜ;
Yemeklerin ismine tıklayarak tariflerine ulaşabilirsiniz.

Kastamonu yöresel yemekleri
Bizde ıspanak ve pırasalı gözleme yapılır, dilimlenir ve üzerine sıcak yağlı süt dökülür.
Sütlü olarak servis yapılır, o şekilde yenir.
Bu böreğin tarifini Muhterem'le Afiyetle'nin ilk yıllarında vermiştim.
O gün halam getirince hem tarifi hatırlatmak, hem de yöresel böreğimizden bahsetmek istedim.

yöresel tarifler
Yağlı sütü, soğumadan sıcak sıcak yensin diye gözlemenin üzerine masada döküyoruz.


yöresel yemek
Yine yöresel lezzetlerimizden birisi olan "katmerli" de o gün menüde yer alıyordu.


Domates, Salatalık, Maydanoz
O günlerde Domates-Salatalık ve maydanozlar körpecikti ve tatları yerindeydi.
Kahvaltı ve yemeklerde bol bol salatasını yapıyorduk.

Halam bahçesinde yetiştirdiği körpecik biberlerden getirmişti, onlarda masada yerini aldı.

egg
Haşlanmış Yumurta


Bu arada küçük bir not;
Geçen yaz köydeki balkonumuza akşam ve geceleri de oturmak için sineklik yaptırdık.
Gündüz saatlerinde, özellikle masa resmi çekerken manzara kapanmasın diye sineklikleri hiç kapatmıyordum.
Fakat bu yaz çatının hemen altına Eşek Arıları yuva yapmış, ulaşamadığımız bir yerde olduğu için müdahalede edemedik.
Arılar gündüz saatlerinde balkona geldikleri için mecburen kapalı tutarak oturduk.
*Köydeki masa resimlerinde, masadan daha çok manzara ilgiyi üzerine çektiği için açıklama yapmak istedim.
"Afiyetle Kalın"
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...