5 Mayıs 2010 Çarşamba

KIBRIS EKMEĞİ

Kıbrıs ekmeğini yani Hellim Peynirli ekmek tarifini Filiz ablada gördüm.
Hellim peynirini çok sevdiğim için hemen denedim.
Çok memnun kaldım, hatta 1-2 kere kahvaltı misafirlerime bile bu ekmekten yaptım.
Hellim peyniri bu tarifte müthiş oluyor.
Ne tam eriyip yok oluyor, ne de sert kalıyor, yumuşacık bir kıvamda oluyor.
Vereceğim ölçüleri klasik su bardağı ile ölçtüm, 1 küçük küp yaş maya kullandım, bu ölçülerle yuvarlak Borcam kullanarak bu kalınlığı elde ettim.
Kahvaltıya gelen misafirlerime ise dikdörtgen Borcam kullandım, ölçü olarak sadece su bardağı yerine biraz daha büyük olan kupa kullandım.
Dikdörtgen Borcam'da yine 1 adet küçük küp (42 gram) yaş maya yeterli oldu.
"Afiyetle Kalın"
KIBRIS EKMEĞİ;
Malzemeler;
1 paket (200 gram) hellim peyniri,
42 gr yas maya,
1 su bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı süt,
1 su bardağı yoğurt,
1 tatlı kaşığı toz şeker,
1 demet taze soğan,
1 demet dereotu,
1 demet maydanoz,
Aldığı kadar un (tahminen 5- 5,5 su bardağı)
Tuz, karabiber, kırmızı pul biber,
1 yumurtanın sarısı,
Çörek otu, susam.


Tarifi;
Mayayı ılık sütün ve 1 tatlı kaşığı şekerin içinde içinde eritin, içine sıvı malzemeleri ekleyin.
İncecik kıydığınız tüm yeşillikleri ilave edin.
Hellim peynirini küp küp doğrayıp, ekleyin.
İçine istediğiniz baharatı ve tuzunu ekleyin.
Dikkat; Hellim peynirinin tuz oranını dikkate alarak tuz ekleyin.
Kıvamına gelinceye kadar un ekleyip, yoğurun.
Hamuru yağlanmış tepsiye yerleştirin ve yaklaşık 30 dakika sıcak bir yerde bekleterek mayalandırın.


Mayalanıp, kabaran hamurun üzerine yumurta sarısı sürüp, çörek otu serpin.
Önceden ısıtılmış, orta hararette ki fırında pişirin.
Sıcak sıcak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Sultanahmet Meydanı'nda fotoğraf makinesinin gece çekimi modu ve tripotla çektiğim resimleri görmek için,
Bakınız; Sultanahmet Meydanı'nda Gece Çekimi

29 Nisan 2010 Perşembe

KİVİLİ KÜMBET PASTA

YE #54 Şımartan Meyveli Tatlar Etkinliği;
Bu pastayı "Emel'in Mutfağında" blogunda gördüm.
Mutlaka denemeliyim diyerek not aldım.
Kalp Kurabiye blogundan Deniz'in düzenlediği YE #54 Şımartan Meyveli Tatlar Etkinliği içinde aklıma ilk bu pasta geldi.
İçinde bol bol kivi vardı ve görüntüsü de bir etkinliğe katılacak kadar güzeldi.
Üstelik malzemelerine çok kolay ulaşılabilecek oldukça pratik bir pasta.
Kivilerin kararmaması için en son üzerine jöle sürülüyor ama ben hemen pasta tüketileceği beklemeyeceği için jöleyi sürmedim.
Eğer akşamdan sabaha bekleyecekse meyvelerin kararmaması için mutlaka jöle sürülmeli.
Birde benim kasem büyük olduğu için iç malzemesi biraz az geldi, fazladan kek dilimleri ve muz dilimleri ile bu boşluğu doldurdum.
Krem şanti hiç artmadığı için dış süslemesinde kullanamadım.
Bu tariften çok memnun kaldım, bir de çileklisini yaptım.
Tadı ve rengi ile çilekli olan da çok güzel oldu.

Bakınız;Çilekli Kümbet Pasta

"Afiyetle Kalın"

SULTANİ BEZELYE DİZMESİ

Muhterem'le AfiyetleMart ayında tam mevsimi iken 3 tane sultani bezelye tarifi verdim.
Bu tarif şimdilik elimde ki son sultani bezelye tarifi.
Eğer pazarda körpe bezelye bulabilirsem, Fatoş'un önerdiği gibi mısır ununa bulayıp, pişireceğim.
Bu tarifte Taze fasulye dizmesinden esinlendim.
Zeytinyağlı, hafif bir yemek oldu.
"Afiyetle Kalın"