2 Haziran 2015 Salı
ÇAY MASASI-26
Yayınlanması için epey arşivimde kalmış :)
Bu masanın özel konuğu bir kaç gün sonra Umre'ye gidecekti.
Gitmeden önce bir arada güzel bir gün geçirmiş olduk.
Menüyü hazırlarken 5 çeşidi geçmemeye çalıştım.
Çok kalabalık olduğumuz zaman çeşit sayısının fazla olması kurtarıcı olabiliyor ama özellikle misafir sayısı az olduğu zaman çok çeşide bence hiç gerek yok.
Bu masanın menüsünde börek, 2 salata çeşidi, kurabiye ve tatlı var.
Bir çay masasında olması gereken bütün çeşitleri içeriyor.
1 Haziran 2015 Pazartesi
BERAT KANDİLİMİZ KUTLU OLSUN!
Beraat gecesinde okunacak en değerli dua “Allahümme inneke afüvvun kerîmün tühibbu’l-affe fa’fuannî” yani, “Allahım! Sen affedicisin, affetmeyi seversin, bizi affet!” duasıdır.
"Afiyetle Kalın"
28 Mayıs 2015 Perşembe
KARABAŞ OTU ÇAYI
Rengi kurutmanın etkisi ile kahverengiye dönmüştür.
Tazesi ise lila-mor karışımı çok güzel bir renge sahiptir.
Hiç bir şey yapmasanız bile vazoya yerleştirdiğiniz çiçeklerini seyretmek bile sizi sakinleştirebilir.
Mor çiçekleri ile çok güzel görünen Karabaş otunu pazarda taze olarak bulunca hemen 1 demet aldım.
Çayını hazırlarken taze Karabaş otu kullandığım için inanılmaz bir renk cümbüşü yaşadım.
Mesela otun tepe kısımlarını bardağa koyup üzerine kaynar su döktüğüm anda tohumları suya masmavi bir renk bıraktı. (bu aşamaları aşağıda ki resimlerde görebilirsiniz)
Üzerine limon sıktığım anda da rengi bir anda çok hoş bir lilaya dönüştü.
Sadece bu aşamaları seyretmek bile insanı sakinleştiriyor : )
Karabaş otu ile sadece çay yapıldığını zannediyordum, meğer reçeli de yapılıyormuş.
Demetin geri kalanları ile reçelini de yaptım, tarifi BURADA
"Afiyetle Kalın"
26 Mayıs 2015 Salı
OT FESTİVALİ
Ot festivali başlığına bakıp, benim Ege'de düzenlenen ot festivallerine katıldığımı zannetmeyin 😊
Bu ot festivali geçenlerde bizim evdeydi 😄
Nisan-Mayıs aylarının gelmesiyle pazar tezgahları çeşit çeşit yenilebilir otlarla doldu.
Ben farklı otları alıp tarif denemeyi, farklı tatları keşfetmeyi çok severim.
Cuma günleri kurulan semt pazarımızda geçen hafta bu tür otlar satan tezgahta büyük boy Labada (efelek) gördüm, sarmasını yapmayı hep istediğim için yarım kilo aldım.
Ben Kastamonu'luyum bizde Hodan (ıspıt) çok sevilir, Hodan'dan 1 kilo aldım ama neredeyse hiç yaprağı yoktu sadece sapları ve biraz çiçeği vardı.
Ertesi gün Bakırköy pazarına gittim, Bakırköy'den sebze alışverişi yapmam ama geçen hafta tezgahlar o kadar güzel otlarla doluydu ki hemen 1 demet "Hindiba" aldım.
Mor çiçekleri ile çok güzel görünen "Karabaş Otu" aldım, Karabaş otu ile sadece çay yapıldığını biliyordum.
Hiç bir şey yapamasamda vazoya yerleştirip, çiçek olarak değerlendiririm diye düşündüm.
Meğer reçeli de yapılıyormuş.
Başka bir tezgahta muhteşem yaprakları olan demet demet hodan gördüm.
Bir gün önce hodan almıştım ama bunların yaprakları o kadar güzeldi ki kayıtsız kalamadım sarma yapmak için 1 demet hodan aldım.
Yapraklarını sarma yaparak, saplarını yumurtalı pişirerek değerlendirdim.
Sonra geçtiğimiz haftalarda eşimin abisi Feshane de düzenlenen Hatay günlerinden "Zahter" almış, sağolsun bize de bol bol taze zahter verdi.
Zahter'den çay ve salata yaptım.
Bugünkü bölümde otların resimlerini, faydalarını ve yaptığım tariflerin resimlerini yayınlayacağım.
Resimlerin altındaki linkten tariflere ulaşabilirsiniz.
25 Mayıs 2015 Pazartesi
KREM ŞANTİLİ KURABİYE
Aslında Ramazan'da yayınlayamadığım için vermem gereken poğaça, kahvaltı masası, çay masası, kek, kurabiye tariflerim var ama bu aralar hiç vaktim yok.
Yayınlayabildiğim kadarını Ramazan öncesi yayınlamaya çalışacağım.
Gelelim bugünkü tarifim olan krem şantili kurabiyeye :)
Bir kurabiye çok az malzeme ile bu kadar mı güzel olur.
Bu kurabiye de hem malzeme az, hemde katı yağ yerine sıvı yağ kullanılıyor.
Un kurabiyesi kadar kıyır ve lezzetli oluyor.
Ben tercih etmedim ama isterseniz içine dövülmüş ceviz içi ekleyebilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"

.jpg)