28 Eylül 2006 Perşembe

KOLYOZ PİLAKİ

kolyoz balığı
Balık yiyemediğim halde bu kadar balık tarifi veriyorsam, balığı sevseydim durum ne olurdu bilemiyorum.
Tabii bu işte eşimin balığı çok sevmesi, eve sık sık balık alıp gelmesininde parmağı yok değil!
Bu ara derseniz, her hafta balık pişirir oldum.
Yazın ne kadar rahattım oysa!
Ramazandan önce eşim kendisi için 1 kilo hamsi almış, bende hadi fazla sızlanmadan pişireyimde balık özlemini gidersin diye düşünürken, bir baktım başka bir poşette değişik bir cins 4 adet balık daha var.
"Bunca balık ne olacak, bunları niye aldın?" diye sordum.
"Değişik bir balık pişirir tarifini sayfanda yayınlarsın diye senin için aldım, üstelik adını bile öğrendim, balığın adı Kolyoz'muş" dedi.
Haydaa, buyrun burdan yakın! Ne diyebilirsiniz ?
Böyle bir laftan sonra, hemen "bana fazla zararı olmayacak şekilde nasıl pişirebilirim?
Kolyoz nasıl pişirilirse iyi olur" derken, rahmetli Tuğrul Şavkay'ın Hürriyet gazetesi için hazırladığı yemek ansiklopedisinin "balıklar" bölümünde, Kolyoz hakkında bir bilgiye rastladım.
"Kolyoz, Uskumru ailesindenmiş, Uskumruya benzermiş ama Uskumru kadar lezzetli değilmiş"
Neyse bir gün önce hamsiyi kızartmıştım, evde hâlâ kokusu vardı "bu seferde balığı fırına vereyim bari" dedim ve pilakisini yaptım.
Bu arada inanılmaz kılçığı var, temizle temizle bitmiyor, yerken de kılçıklarla boğuşmaya iyi geliyorsunuz.
Allah'tan balığı yemem için fazla ısrar olmadı.
"Afiyetle Kalın"

KOLYOZ PİLAKİ;
Malzemeler;

4 Adet Kolyoz balığı,
2 Adet kırmızı biber,
3 Adet yeşil biber,
4 Adet domates,
3 Adet kuru soğan,
1 Demet maydanoz,
Tuz,limon,sıvı yağ

KOLYOZ PİLAKİ TARİFİ;
Bütün sebzeleri sotelik doğrayın.
Fırına dayanıklı bir tepsiye doğradığınız sebzeleri yerleştirin.
Sebzelerin üzerine balıkları yerleştirip, balıkların üzerine birer yemek kaşığı sıvı yağ gezdirin.
Tuzunu serpip,1 su bardağı su ileve edin.
Tepsinin üzerini alüminyum folyo ile kaplayın.
Sıcak fırında yarım saat pişirin, folyoyu açıp 10 dakika daha pişirin.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...