26 Eylül 2006 Salı

DOMATESLİ PİLAV

Muhterem'le Afiyetle
Yaz bitti!
Gerçek domatesler bitmeden, bir domatesli pilav yapalım diye düşündüm.
Gerçek domateslerle yaptığınız pilav daha lezzetli ve mis gibi domates kokulu oluyor.
Peki pilav pişirme yönteminiz nedir?
Ben evliliğimin ilk yıllarında pilav pişirirken, haşlama usulü denen yöntemle, yani önce yağda şehriyeyi kavurup ölçüyle suyunu ilave edip, kaynayan suya pirinci ekliyordum.
Sonraki yıllarda pirinci kavurup, suyunu daha sonra eklemeye başladım ama bu iki yöntemde de pirinci pişirmeden hemen önce yıkayıp, hiç ıslatmıyordum.
Sanki pirinci saatler önceden ıslatırsam şişip, lapa olacakmış gibi geliyordu.
Ne kadar yanıldığımı ve ön yargılı olduğumu bu yaz anladım.
Misafirliğe gittiğimiz bir yerde evin hanımı, pirinci en az üç saat önce sıcak su ile ıslatmıştı.
Kavurarak normal bir şekilde pişirdi ve pirinçler hiç birbirine yapışmadı.
O günden beri bende mümkün olduğunca erken ıslatıp, pilavı öyle pişiriyorum.
Pirinç suyun içinde çekeceği kadar suyu çekiyor, daha az su ekleyerek pilavınızı pişiriyorsunuz.
Ne demiş Albert Einstein "Atomu parçalamak, ön yargıyı parçalamaktan kolaydır"
"Afiyetle Kalın"
DOMATESLİ PİLAV;
Malzemesi;

2 bardak önceden ıslatılmış pilavlık pirinç,
3 adet büyük boy domates,
1 yemek kaşığı tereyağ, 3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
Tuz.
DOMATESLİ PİLAV TARİFİ;
Domatesleri rendeleyin, pilav tenceresin de suyunu salıp, çekinceye kadar pişirin.
Domatesin hiç suyunun kalmaması gerekiyor, sıvı yağı ilave edip domatesleri kavurun.
Domatesin üzerine daha önce ıslatıp süzdüğümüz pirinci ekleyip, kavurmaya devam edin.
Uygun ölçüde (pirincin cinsine göre bu ölçü değişiyor ) suyunu ve tuzunu ekleyip pişirin.
Bu arada bu pilav teflon tencerede pişirseniz bile çabuk dibini tutabiliyor, gözünüzü üstünden ayırmayın.
Piştikten sonra kapağını açıp, karıştırarak biraz havalandırın.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...