2 Nisan 2008 Çarşamba

PRATİK MANTI

Muhterem'le Afiyetle
Mantıyı sevmeyen yoktur ama zahmetli işçiliği her zaman yapmamıza engel olur.
Peki o zaman ne yapacağız, yalancı mantı (Bodrum makarnası)-sosyete mantısı-pratik yufka mantısı diye tarifler uydurup, nefsimizi körelteceğiz.
Bu tariflerin ortak yönü ise üzerinde ki sarımsaklı yoğurt, salçalı sos ve nanedir.
Bu tarifi çay misafirlerinize yapabilirsiniz.
Tarifi Oktay Usta'nın yemek kitabından aldım.
"Afiyetle Kalın"




PRATİK MANTI;
Malzemeler;
2 adet yufka,
1 çorba kasesi yoğurt,
2 diş sarımsak,
tuz-kırmızı toz biber, kuru nane,
1 çorba kaşığı tereyağ,
1 çay kaşığı biber salçası.
PRATİK MANTI TARİFİ;
Yufkayı tezgahın üzerine yayın.
Bir kasenin içine su koyup, fırçayla yufkanın her yerini ıslatın.
İki taraftan yufkayı sararak rulo yapın, ortada buluşan ruloyu birleşme noktasından keserek ayırın.
Hazırladığınız ruloları 1 parmak kalınlığında doğrayın.
Bol kızgın yağda patates kızartır gibi kızartın.

Fazla yağını emmesi için kağıt havlu veya kağıt üzerine çıkarın.
Servis yapacağınız zaman kaselere paylaştırıp, üzerine sarımsaklı yoğurt dökün.
Tereyağ veya sıvıyağı kızdırıp, içine toz kırmızı biber-biber salçası ve naneyi ekleyin.
Hazırladığınız sosu pratik mantının üzerine paylaştırıp, servis yapın.
"Afiyet Olsun"

20 yorum:

  1. Muhteremciğim eline sağlık, çok pratik ve lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetli bende çok severim,ellerine sağlık..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Adsız16:47

    muhteremim,

    nefis olmuş ayol bu mantı.. Bende geçen gün sadece yoğurtla yufa arasına tavuk haşlayıp koydum tek fark. Lezzetine lezzet kattı tavsiye ederim.hımm unutmadan ben kuru yufkaları tavuk suyu dökerek ıslattım... :) geçen bir arkadaşta gördüm ... şimdi de sadesini deneyeceğiz :)))Allahın emri :) ben bu gidişle iyice şişmanlayacağım. her gördüğümü istiyor canım :)

    ellerine sağlık hayatım.

    sıcacık sevgiler.

    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  4. Adsız17:13

    slm canım ellerine sağlık.çok güzel olmuş.benim oğlumm mantıya bayılır.bende daha pratik diye genelde böyle yaparım.tadıda çok nefis.görüşmek dileğiyle

    YanıtlaSil
  5. mantıyı sevmeyen daha doğrusu sevemeyen bir ben varımdır belki...

    içine soğan sarımsak girmesse ne kadar sevilebilir sana soruyorum....

    ama şu yukardaki nefis tarifin benzeri bendede var.....sarımsaksız yoğurt dökülüp harika bir şekilde yeniliyor gerçekten...

    sende süper yapmışsın ellerine sağlık....
    bizde misafirlikte yapıyoruz bunu...millet bayılıyor...

    ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil
  6. Adsız19:25

    arkadasim ellerine saglik yaaa
    ne guzel gorunuyor mantin oyle
    ama ....asil benim gozum asagidaki pastada kaldi bir tatli sever olarak:))
    ellerin dert gormesin canim

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  7. Adsız19:35

    pratik olması açısından çok güzel ama tadı da çok güzel .ellerine sağlık.afiyetle...
    yersofrasi

    YanıtlaSil
  8. cok sevdim bu tarifi , mutlaka ilk firsatta denemeliyim... cok tskler canim ...

    sicacik sevgilerimle ...kcaman öpüldün ..

    YanıtlaSil
  9. Adsız22:23

    selam canım..çok kolay ve lezzetli bir mantı..acaba yufkaya kıyma kavrulup koyulsa nasıl olur?benimki sadece bir merak...harika görünüyor mantı..elinize saglık.sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  10. Adsız22:23

    selam canım..çok kolay ve lezzetli bir mantı..acaba yufkaya kıyma kavrulup koyulsa nasıl olur?benimki sadece bir merak...harika görünüyor mantı..elinize saglık.sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. Pel işth açıcı görünüyor sarımsaklı yoğurtla nefis olur ellerine sağlıkk

    YanıtlaSil
  12. hımmm harika mutlaka denemelyim...ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Adsız23:46

    gerçektende çok pratik olmuş bu mantı ellerine sağlık hoşcakal

    YanıtlaSil
  14. Manti olsunda neyle olursa olsun,hem pratik hemde dolma manti tadini artamayacak bir tarif olmus eline saglik canim

    YanıtlaSil
  15. Muhteremimmm, bu tarif süper, aslında accıkta kıyma kavurup üzerine döktünmü yalancı mantıdan sahici mantıya bile terfi eder vallahi..Mantıya bayılırım bende, yapıldımı en az 2 dooolu tabak yerim ayıptır söylemesi :))
    Ellerin dert görmesin..
    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  16. Manti harika olmus,degisik görünüyor,köfte gibi.Aman manti olsun da nasil olursa olsun.Ellerine saglik canim,mutlaka denemek isterim bu güzel tarifi.Pastanda cok güzel,harika yapmisin canim,emegine saglik.Ayrica dogum günü tebirigin icinde cok tesekürler,mesajin sevindirdi beni:)Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  17. muhteremciğim tarif şahane ve çoook pratik..
    hayatımda hiç mantı yapmadım....hep zor gelmiştir bana..
    ama bu tarifi gördükten sonra anladımki hiç zorluğu yok..
    adından belli sosyete mantısı.:))

    yani tam benlik olmuş..
    ellerine sağlık..
    öpüyorum...

    YanıtlaSil
  18. Muhteremcim ne kadar da güzelbir tatdir!Hem citir citir hem sarimsakli yogurlu.Hafta sonu yapilacak diye nit aldim.

    Bende bugün citirli bir seyler yayinladim.Nedense citirlari cok severimde........

    YanıtlaSil
  19. Ben aslinda pasta icicn yorum birakacaktim ama citirlari görünce unutuverdim.
    Pastan muhtesem olmus.Yemede yaninda yat.Yok yok niye yatayim bu güzellige bakar dururum...

    YanıtlaSil
  20. Adsız12:07

    SELAM
    mantılar ile pişti yaptık galiba :)
    Bende yayınlamıştım. Seninkiler daha küçük. Ellerin sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...