28 Şubat 2017 Salı

TRABZON HURMALI DONDURMA

muhteremle afiyetle

Göz alıcı kış meyvelerinden olan Trabzon hurması ile pek çok tarif denemeleri yaptım.
Bunlardan birisi de bugünkü tarifimiz olan dondurmaydı.
Hurmayla dondurma yapmaya niyetlendiğimde hurmayı biraz pişirmeye karar verdim.
İçine son dönemde dondurma yaparken kullandığım labne, krem şanti gibi malzemeleri ekledim.
Birde rengi ile uyumlu olduğu için, biraz daha aroma vermesi için portakal kabuğu rendeledim.
Açıkçası beni şaşırtacak kadar lezzetli bir dondurma oldu.
Trabzon hurması tezgahlardan kalkmadan denemenizi öneririm. 

Trabzon Hurması ile yaptığım bütün tariflerimi bir dosyada topladım. 

Tariflerin hepsini 👉BURADA  görebilirsiniz.

"Afiyetle Kalın"


persimmon
TRABZON HURMALI DONDURMA;
Malzemeler;
1 adet olgun Trabzon hurması,
1 yemek kaşığı toz şeker,
3 tepeleme yemek kaşığı labne peyniri,
1 poşet krem şanti,
5 yemek kaşığı süt,
4 yemek kaşığı pudra şekeri, (pudra şekeri yerine bal kullanabilirsiniz)
1 paket vanilya,
1 portakalın rendelenmiş kabukları.

Trabzon hurmalı dondurma tarifi
TRABZON HURMALI DONDURMA TARİFİ;
Hurmayı yıkayın, kabuğunu soyup bir kaç parçaya ayırın.
Bazı cinsleri çekirdekli oluyor, çekirdekliyse çekirdeklerini çıkarın.
Küçük bir tavanın içine hurmayı ve toz şekeri yerleştirin.
Şeker eriyip hurmaların rengi değişene kadar sadece 5 dakika kadar pişirin.
Pişirdiğiniz hurmaları mutfak robotunun içine yerleştirin.
Robotun içine labne peyniri, krem şanti, süt, vanilya, pudra şekerini ilave ederek karıştırın.
Hazırladığınız malzemeyi dondurma kalıplarına paylaştırın.
İçinde ki hava kabarcıklarının gitmesi için tezgaha 1-2 kere vurun.
Dondurma kalıplarının çubuklarını takın.
Derin dondurucuda en az 5 saat bekletin.

cennet elması
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...