24 Kasım 2023 Cuma

ERİK SOSLU MUHALLEBİ

sosunda erik olan muhallebi

Tezgahlarda halen erik çeşitleri varken, hafif bir tatlı olan bu tarifi vermek istedim.
Bu tarifi 20 gün önce hazırladım, resimlerini çektim.
Hatta daha sonra tekrar yaptım, yemek masası menüsüne dahil ettim.
Yemek masasının da resimlerini çektim.
Fakat oturup yazıyı yazacak vakti bulamadım.
Günler büyük bir hızla akıp gidiyor.

küçük kaplarda tatlı

Yukarıda bahsetmiştim, bu tatlıyı 10 gün içinde iki kere yaptım.
İlk yaptığımda tarif vermek için resimlerini çektim.
İkincisinde yemek masası için hazırladım.
Tatlının üzeri boş kalmasın diye hindistan cevizi serpip, ince bir dilim erik yerleştirdim.
Elbette hindistan cevizi bekledikçe erik sosunun rengini aldı ama yine de güzel bir görüntüsü oldu.
Süsleme için fikir vermesi açısından resimlerini buraya ekledim.
Masanın resimlerini de en kısa zamanda yayınlayacağım.

erik püresi resmi

Köydeki evimizin önünde 1 tane mürdüm eriği ağacı var.
Bir kaç yıldır fazla verimli olmasa da bazen dalları kırılacak kadar mahsul veriyor.
Bu sebeple bende bol bol mürdüm erikli tarifler hazırlıyorum.
Bu tariflerden faydalanmanız için linklerini aşağıya ekledim.
 
Mürdüm Eriği ve diğer Erik çeşitleri ile hazırladığım tarifler;

 
 

 


Mürdüm Erik Kompostosu👈Köydeki Erik ağacımızı bu yazıda görebilirsiniz.
  
Diğer Erik cinsleri ile hazırladığım tariflerimi görmek için, bakınız;


 
"Afiyetle Kalın"

yakın çekim kupta tatlı resmi

ERİK SOSLU MUHALLEBİ;
Malzemeler;
Erikli Sos için;
10 veya 12 adet mürdüm veya herhangi bir cins kırmızı erik,
2 yemek kaşığı toz şeker,
Yarım çay bardağı su,
1 paket vanilya,
1 tatlı kaşığı tarçın.
Muhallebisi için;
1 litre süt,
1 yemek kaşığı tereyağı,
1 su bardağı un,
1 su bardağı toz şeker,
2 yemek kaşığı nişasta,
1 adet yumurta,
1 paket vanilya.

kırmızı saplı sahan

ERİK SOSLU MUHALLEBİ TARİFİ;
Eriklerin çekirdeklerini çıkarın.
Küçük küçük doğrayın.
Pişireceğiniz el tavası veya tencereye alın.
İçine toz şeker, tarçın, vanilya ve yarım çay bardağı su ilave edin.

pişmiş erik sosu

Kısık ocakta, ağır ağır suyunu salıp, rengi ortaya çıkıncaya kadar pişirin.

kadehlerde tatlı sunumu
Muhallebiyi pişirmek için;
1 litre sütü derin bir tencereye dökün.
İçine unu, şekeri, vanilyayı, nişastayı, tereyağını ve yumurtayı ilave edin.
Bütün malzemeyi iyice karıştırıp, ocağı açın.
Orta hararetteki ocakta karıştıra karıştıra muhallebiyi pişirin.
Muhallebi piştikten sonra blender ile 5-6 dakika çırpın.
Servis yapacağınız kuplara veya kaselere paylaştırın.
Muhallebiyi doldururken sos için üzerinde boşluk bırakmayı unutmayın!
Not;
Verdiğim ölçü ile 5 adet kup çıkıyor.
Daha küçük kaseler kullanarak sayıyı arttırabilirsiniz.

kırmızı beyaz tatlı

Hazırladığınız erik sosunu muhallebilerin üzerine kaşıkla paylaştırın.

kuplarda servis edilen muhallebi
Hazırladığınız tatlıları isterseniz bu şekilde sade olarak, isterseniz kuruyemiş veya hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz.
Tatlıları buzdolabında 2 saat dinlendirdikten sonra servis yapabilirsiniz.
 
1 kaşık soslu tatlı
"Afiyet Olsun"
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...