8 Kasım 2023 Çarşamba

MANTAR DİBLESİ

Muhterem'le Afiyetle

Bir sebzenin pirinçle pişmiş haline "dible" deniyor.
Tabii dible de pirinç miktarı 2 kaşık değil, 1 bardak olabiliyor.  
Şahsen ben dible tariflerini çok seviyorum, çok lezzetli oluyor.
Hem sebze yemiş oluyorsunuz, hemde içindeki pirinç sayesinde daha doyurucu bir yemek elde etmiş oluyorsunuz.
En çok Karadeniz'de yapılır, en bilinen çeşitleri ise fasulye diblesi ve karalahana diblesidir.

mushroom recipes
Ben alışılmışın dışında sebzelerle de dible yapmayı seviyorum.
Mesela Bamya ile Sultani bezelye ile dible yapıyorum, en son Brüksel lahanası ile hazırladım.
Mantar ile dible yapıldığını öğrendiğimde elbette kayıtsız kalmadım, hemen yaptım.
Tek kelime ile nefis oluyor.
Bugüne kadar hazırladığım dible tariflerinin linkini aşağıya ekliyorum.
Ayrıca mantarla hazırladığım tüm tariflerimin yer aldığı dosyayı da ekliyorum.
 
diblesi yapılan sebzeler
Konu ile ilgili tarifler;
 
 
Dible Tariflerim;
 
"Afiyetle Kalın" 

malzeme resimleri

MANTAR DİBLESİ;
Malzemeler;
Yarım kilo kültür mantarı,
1 adet orta boy kuru soğan,
1 büyük çay bardağı pirinç,
5-6 dal maydanoz,
Zeytinyağı, tuz, kırmızı pul biber. 

resimli yemek tarifi

MANTAR DİBLESİ TARİFİ;
1- Tencereye zeytinyağı dökün, küçük doğradığınız soğanları ilave edin.
2- Mantarları suda bekletmeden yıkayıp, süzün. Küçük olmayacak şekilde doğrayın.
Tencereye ilave edin.
Not; Eğer mantarın pişerken çıkardağı su hoşunuza gitmiyorsa önden kısa bir haşlama işlemi yapıp, süzün, daha sonra tencereye ekleyin.
3- Mantarlar suyunu salıp, çekinceye kadar pişirmeye devam edin. 
4- 1 büyük çay bardağı pirinci ayıklayıp, yıkayın, tencereye ilave edin.
Damak tadınıza uygun tuzunu ve istediğiniz baharatları ilave edin.
5- Tencereye 2 su bardağı su ilave edin.
Not;
Su miktarı pirincinizin cinsine göre değişebilir.
Ben baldo olmayan küçük boy pirinç kullandım, bu miktar bana yeterli geldi.
Daha sulu bir yemek olmasını isterseniz suyu ona göre ekleyebilirsiniz.
6- Yemeğinizi kısık ocakta ağır ağır pişirin.
Pirinçler piştiği zaman yemeğiniz pişmiş demektir.
7- Maydanozları ayıklayıp, yıkayın, ince ince doğrayın. Tencereye ilave edip karıştırın.
8- Dibleyi biraz dinlendirip, servis tabağına yerleştirin, üzerine kırmızı pul veya toz biber serpin, servis yapın.
 
dible nedir?

"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...