6 Ekim 2007 Cumartesi

ZEYTİNYAĞLI BÖRÜLCE

Börülceyi bilir misiniz? Yada alıp, pişirir misiniz?
Kurusunu hiç pişirmedim ama tazesini sık sık pişiririm.
Bu hafta pazarda çıtır çıtır, içi su gibi olan taze börülceyi görünce dayanamayıp aldım.
Bol domatesli, soğanlı ve bir kaç tane sarımsak ekleyerek pişirdim ve dereotu ile servis yaptım.
Bazı tariflerde içine kesme şeker atılması, limon sıkılması yada nar ekşisi eklenmesi tavsiye ediliyor.

BESİN DEĞERLERİ;

Ortalama 100 gr. kuru börülcenin içerdiği önemli besin değerleri şunlardır:
343 kalori 22.8 gr. protein: 20 gr.
karbonhidrat: 0 kolesterol; 1,5 gr. yağ; 2 gr.
lif: 138 mgr. fosfor: 74 mgr. kalsiyum; 5.8 mgr. demir; 6,7 mgr.
sodyum; 260 mgr. potasyum: 30 IU A vitamini; 1.05 mgr.
B1 vitamini: 0,21 mgr. B2 vitamini ve 2.2 mgr. B3 vitamini.

SAĞLIĞIMIZA YARARLARI;
Çok gösterişsiz ve tutulmayan bir sebze olmasına karşın, yukarıda görülen ve dikkatleri çekecek kadar önemli besin değerlerini içeren börülcenin sağlığa yararlı şu etkileri bulunmaktadır:
* Tüm baklagiller gibi börülce de kandaki yüksek kolesterol düzeyini düşürür.
* İçerdiği yüksek lif oranıyla kandaki ensülin ve şekeri düzene sokar, bu nedenle şeker hastaları için iyi bir besin oluşturur.
* Aynı nedenle pekliğe (kabızlığa) hemoroite ve diğer bazı kalınbağırsak rahatsızlıklarına iyi gelir.
* Demir minerali yönünden zengin bir besin olduğu için kansızlığa da iyi gelir.
* Potasyum yönünden zengin olduğundan, yüksek tansiyonu düşürür. Sağlığa yararlı bütün bu pek önemli etkilerinden faydalanılmak üzere börülcenin diyetimize sokulması ve diğer baklagillerle dönüşümlü olarak tazesinden günde 100-120 gr. ya da kurusundan günde 55-60 gr. yenilmesi uzmanlarca öğütlenmektedir.
"Afiyetle Kalın"


ZEYTİNYAĞLI TAZE BÖRÜLCE;
Malzemeler;
1 kilo taze börülce,
3 orta boy soğan,
4 adet domates,
3 diş sarımsak,
yarım demet dereotu,
Zeytinyağı ve tuz.
TARİFİ;
Taze börülcelerin baş kısımlarını taze fasulye temizlermiş gibi temizleyin ama ortadan kırmayın.
Zeytinyağında, doğradığınız soğanları kavurun.
Üzerine kabuklarını soyup, doğradığınız domatesleri ekleyin.
Börülceleri yıkayıp, süzün ve domateslerin üzerine yerleştirin.
Sarımsakları temizleyip, doğrayarak yemeğe ekleyin.
Tuzunu ekleyip, mümkünse hiç su eklemeden,domatesin suyu ve kendi suyuyla ağır ağır pişirin.
Dereotunu isterseniz yemeğin içine, isterseniz servis zamanı üzerine yerleştirin.
"Afiyet Olsun"

7 yorum:

  1. Muhteremcim merhaba, börülce nefis görünüyor ellerine sağlık.

    Kategoriler için, ben tarif eklediğim zaman yazıyorum. Örneğin çorba tarifi ekleyince, blogda yayınladıktan hemen sonra, gönderileri düzenle deyip tarifin yanındaki kutucuğu işaretle ve etiket ekle yazan kısma tıklayıp çorbalar diye yazıyorsun. Diğer farklı tarifler için de aynı şekilde yapıyorsun. Anlamadığın yer olursa tekrar sorabilirsin.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Adsız11:45

    Canim,yeni blogun hayirli olsun.Ben de yakinda oralardayim,kullanmayi biraz ögreneyim,gelecegim.Börülce nefis gözüküyor,ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  3. Adsız09:17

    Canım Muhterem,

    yazdıklarım işe yaradımı bilmiyorum :( Umarım yaramıştır sorun varsa seve seve yardımcı olurum.

    Ben de börülceyi pek severim. Burada sık sık yapıyorum.

    sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ben börülceyi çok severim ama yeni tanıştım sayılır.eşim izmirli olduğu için börülce ile tanışıp pişimeye başladım.hatta buzluğz bile atıyorum tazeyken.
    ama kayınvalidem farklı pişiriyor.tavsiye ediyorum.

    http://maviveportakal.blogspot.com/2007/02/kayinvalidemin-taratorlu-brlcesi.html

    YanıtlaSil
  5. borulce cok guzel olmus canım afıyet olsun ellerıne saglık.
    Kadir gecen mubarek dualarin kabul olsun

    YanıtlaSil
  6. Adsız09:09

    merhaba arkadaşım yeni blogun hayırlı olsun. ben bu işe ilk başladığımda blogspotla başladım fakat o zaman ingilizce idi bir türlü neyi nasıl yapacağımı bulamadım sonra blogcuya yöneldim o kadar çok ismi heba ettimki sonunda sibelcanla blogcu oldum. 1 yıl dan uzun süre o adresi kullandım ama içime sinmedi sonra sibelinmutfagi ile devam ettim.fakat seninde dediğin gibi blogcu aslında çok sıktı fakat yeni bir güç bulamıyorum sayfamı taşımak için aslında blogspottada var adresim ama beceremem gibi geliyor yeni adresin hayırlı uğurlu olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Adsız14:58

    MRB ANNEMIN MEMLEKETI ÇANAKKALEDE BORULCEYI DEGISIK YAPIYORLAR SUDA HASLAYIP ZEYZINYAGI DOKUP USTUNE YENIYOR BEN OYLE SEVERIM COK DEGISIK VE GUZEL OLUYOR

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...