3 Ağustos 2009 Pazartesi

TAVUKLU BAMYA

Bamyalar kartlaşıp, çekirdekleşmeden sık sık bamya pişirip, değişik tarifler deniyorum.
Bu tarifide geçenlerde yayınladığım Bamya Kızartması tarifinin olduğu Lezzet dergisinde görüp, pişirdim.
Tavukları bamyalarla birlikte pişirmek yerine ayrıca pişirip, içine ekliyorsunuz.
Ben tavukları teflon pilav tenceresinde kendi suyu ve yağı içinde pişirdim.
Deriside çok güzel kızardı ama bizim aile deri yemediği için servis sırasında tavuğun derilerini soydum.
Bamya ile hazırladığım tariflerin hepsi 👉BURADA 
"Afiyetle Kalın"




TAVUKLU BAMYA;
Malzemeler;
4 adet tavuk kalça,
Yarım kilo bamya,
1 adet soğan,
1 yemek kaşığı biber salçası,
Yarım limon,
Tuz-zeytinyağı.
TAVUKLU BAMYA TARİFİ;
Bamyaların külahını portakal soyarmış gibi soyun.
Tencereye 3-4 kaşık zeytinyağı damlatın ve küçük doğradığınız soğanları yağda kavurun.
Pişen soğanların üzerine 1 yemek kaşığı salçayı ekleyin.
Temizlediğiniz ve yıkadığınız bamyaları kavrulan soğanların üzerine ekleyip, tuzunu ve üzerini geçmeyecek kadar suyunu ve limon suyunu ekleyin.
Kısık ateşte ağır ağır pişirin.
Tavukların tüylerini ocağın üzerinde ütüleyip, yıkayın.
Kapaklı dibi geniş bir tencereye tavukları yerleştirip, tuzunu serpin.
1 çay bardağı su ekleyin, tavuk suyunu salıp, çeksin.
Tavuğu pişerken çıkan kendi yağında önlü arkalı kızartın.
Pişen bamyanın içine kızartmış olduğunuz tavukları yerleştirip, servis yapın.
"Afiyet Olsun"

2 yorum:

  1. hiç yenmeyen bir yemek bizim evde.ama böyle senin tarife bakınca muhteşem gözüküyor ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. Hiç tavukla denememiştim ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...