22 Mayıs 2021 Cumartesi

AKŞAM YEMEĞİ-24

Muhterem'le Afiyetle

Bugün, geçtiğimiz yaz köydeki evimizde hazırladığım masaların sonuncusunu yayınlayacağım.
Allah kısmet ederse bu yaz köyde, yine bunun gibi masalar hazırlayıp, buradan yayınlarım.
Geçen yıldan beri Koronavirüs sebebi ile artık misafir ağırlayamıyoruz.
Yemek menüleri ve resimleri çok ilgi gördüğü için bende geçen yaz genellikle kendimiz için hazırladığım mütevazi yemek masalarının resimlerini çektim.
Bu menüler her evde bulunan malzemelerle hazırlanan yemeklerden oluştu.
Daha önce köyde hazırladığım tarifleri, yemek masası, çay masası ve kahvaltı masası resimlerini "Köydeki Evimiz" etiketinden görebilirsiniz.
Bu masada yer alan sebze ve meyveler yaz ve bahar sebze ve meyvesi olduğu için daha önce yayınlamak istemedim.
Özellikle kışın karpuz bulunmadığı için bu masanın resimlerini karpuzun çıktığı günlere bıraktım.

İsmail köyü

Gelelim bugünkü masanın ayrıntılarına;
Sizce bir evin oğlu eve geleceği zaman önce ne hazırlanır?
Tabii ki sarma ve köfte hazırlanır😄
Bu masayı hazırladığım gün oğlumuz gelecekti, bende önce yaprak sardım.
Daha sonra köfte hazırladım.
O gün yaprak olarak elimin altında veya yakınımda asma yada başka yaprak yoktu.
Nebiye yengemizin bahçesindeki karalahanalardan toplayarak sarma hazırladım.
Bütün yaz bahçemizde bol bol yetişen kabakla ve biberle kızartma yaptım.
Emine halamın bahçesinden toplayıp getirdiği semizotu ile yoğurtlu salata hazırladım.
Karalahana sarması varken ayrıca pilav veya makarna gibi karbonhidrat grubundan bir şey yapmadım.
İçecek olarak ayran hazırladım ama yoğutlu salata varken pek tercih edilmedi.
O günlerde karpuzun en güzel zamanlarıydı, karpuz ile menüyü tamamladım.

AKŞAM YEMEĞİ MENÜSÜ;
Yemeğin ismine tıklayarak tarifine ulaşabilirsiniz.

köydeki evimiz

Kabak ve Biber Kızartması

kuru köfte

Ayran

dilimlenmiş karpuz resmi

Karpuz

"Afiyetle Kalın"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...