4 Mayıs 2021 Salı

KURU DOMATESLİ, SULTANİ BEZELYE

Muhterem'le Afiyetle

Bahar sebzesi denince benim için ilk sırada "Sultani Bezelye" gelir.
Beni uzun zamandır takip edenler her bahar mutlaka sultani bezelyeli 1-2 tarif verdiğimi bilir.
Geçen yıl bahar aylarında patlak veren virüs vakaları yüzünden, pazar kurulsa bile gitmediğim için hiç bir bahar sebzesine ulaşamadım.
Dolayısı ile hiç bahar sebzesi tarifi veremedim.
Bu yıl, pazara gitmekte sakınca görmedim.
Erken saatlerde gittikten sonra pazarın, marketin kapalı alanlarda olan sebze reyonlarından daha iyi olduğunu fark ettim.
En azından pazar açık havada kurulduğu için havası temiz oluyor.
Marketlerin çoğu iç mekanda sebze meyve reyonu hazırlıyor, hele birde kalabalık olunca virüs için daha tehlikeli olduğunu düşünüyorum.
Birde pazarda ki taze ürün ve bol çeşit hiç bir markette yok.

kuru domatesli tarifler
Bugünkü tarifim tamamen doğaçlama olarak ortaya çıktı.
Pazardan sultani bezelye almıştım, "bunu değişik bir şekilde pişireyim ki blogda tarifini verecek bir  bezelye tarifim daha olsun" diye düşündüm. 
İyi de sultani bezelyenin tarifini vermediğim, şekilden şekile sokmadığım bir durumu kalmamıştı.
Ne yapsam diye düşünürken aklıma kuru domatesli pişirmek geldi ama içine koyacağım her şeyi şerit şerit doğrayarak bir nevi sote gibi yapmaya karar verdim.
Açıkçası beklediğimden çok daha güzel ve lezzetli oldu.
Kısmet olursa yazın çalı fasulye ile de bu tarifi yapmak istiyorum

pilav ayran
Yemeği pişirdiğiniz zaman isterseniz zeytinyağlı yemek olarak servis edebilirsiniz.
 
Veya makarna sosu olarak servis yapabilirsiniz.
 
Konu ile ilgili tariflerim;
 
Sultani Bezelye Tarifleri  👈16 tarif  var.
 
 
snow peas recipes
KURU DOMATESLİ, SULTANİ BEZELYE;
Malzemeler;
Yarım kilo körpe sultani bezelye (yaprak bezelye)
10 adet kuru domates,
3 adet büyük boy soğan, 
Yarım çay bardağı zeytinyağı,
Tuz.
 
KURU DOMATESLİ, SULTANİ BEZELYE TARİFİ;
Sultani bezelyeleri yıkayın, baş kısımlarını koparın.
Varsa yan tarafındaki kılçıklarını çekerek koparın.
Bezelyeleri ince şeritler halinde doğrayın.
 
Soğanların kabuklarını soyun, yıkayın.
Piyazlık şekilde ince şeritler halinde doğrayın.
 
Kuru domatesleri yıkayın.
İnce şeritler halinde doğrayın.
 
resimli yemek tarifi
Tencereye zeytinyağını dökün, üzerine soğanı ilave edin.
Soğanlar biraz pişip yumuşayınca içine kuru domatesleri ilave edin.
Kuru domatesleri de 5-6 dakika pişirin.
Şerit şerit doğradığınız sultani bezelyeleri de ekleyin.
Sultani bezelye susuz sote yaparak yumuşamadığı için 2 su bardağı su ilave edin.
Not;
Bardak normal 200 ml. su bardağı olmalı.
Tuzunu ilave edin.
Bezelye ve domates yumuşayıncaya kadar ve suyunu çekinceye kadar pişirin.
İsterseniz piştikten sonra üzerine ayrıca zeytinyağı dökerek lezzetini arttırabilirsiniz.
 

İsteseniz ılık, isterseniz soğuk olarak servis yapın. 

"Afiyet Olsun"
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...