25 Temmuz 2022 Pazartesi

MISIR UNLU, TAZE FASULYE TAVASI

Muhterem'le Afiyetle
Uzun zamandır tarif yayınlayamadım.
Bu aralar biraz fırsatım olunca hemen bir tarif yayınlamaya karar verdim.
Yaz aylarının en bilinen sebzelerinden olan taze fasulye ile hafif, lezzetli bir tarif vereceğim.
Taze fasulye herkes tarafından bilinir ama en çok hanımlar tarafından sevilir.
Beylerin yaz sebzesi genellikle patlıcan oluyor. 

yaz tarifleri
Tariften bahsedecek olursam;
Tam yaz masalarına uygun bir tarif.
Yanında bol salata ve ayran ile hafif bir öğün olabilir.
5 çayı masaları içinde çok güzel bir seçenek oluyor.
Ben fasulyeyi ortadan kırmadan kullanmayı tercih ettim.
İsterseniz ortadan kırarak daha küçük boyutta hazırlayabilirsiniz.
Bu tarifte taze fasulye önce haşlanıyor.
Daha sonra mısır ununa bulayıp, tavada az yağda pişiriliyor.
Bir bakıma pane yapmak gibi diyebiliriz.
Bu yöntemi pek çok sebze ile yapabilirsiniz.
Ben daha önce Patlıcan ve Sultani bezelye ile hazırladığım tarifleri yayınlamıştım.



Taze Fasulye ile hazırladığım, içinde şimdilik 17 tarif bulunan taze fasulye tariflerim 👉BURADA
 
"Afiyetle Kalın"

cornmeal
MISIR UNLU, TAZE FASULYE TAVASI;
Malzemeler;
Yarım kilo çalı fasulye,
1 su bardağı mısır unu,
Tuz, Zeytinyağı.

MISIR UNLU, TAZE FASULYE TAVASI TARİFİ;
1. Taze fasulyelerin baş kısmını koparın, yıkayın.
2. Fasulyeleri kaynayan suyun içine atın.
3. Fasulyenin diriliği gidip, pişince sudan çıkarın.
4. Haşlanan fasulyeleri su dolu bir kaba alın.

Tavasını yapmak için;
1. Fasulyelerin suyunu iyice süzdükten sonra, bir kapta mısır ununa bulayın.
2. Pişireceğiniz tavanın içine bir miktar zeytinyağı dökün.
3. Mısır ununa buladığınız fasulyeleri tavaya dizin.
4. Fasulyelerin bir tarafı kızarınca tavaya bir kapak veya tabak kapatın.
5. Tavayı ters çevirip fasulyeleri kapağa aktarın.
6. Fasulyenin pişmeyen diğer tarafını tavaya kaydırın.
7. Bir miktar daha yağ ekleyin, diğer tarafını da pişirin.
8. Kızaran fasulyeleri servis tabağına alın.

mısır unlu pane
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...