27 Mayıs 2019 Pazartesi

TAZE SARIMSAKLI, ÇİRİŞ OTU SALATASI

Muhterem'le Afiyetle
Bahar ayları, kendine özgü meyve sebzesinin olduğu kadar yenilebilir otlarında zamanıdır.
Pazarlar bir anda çeşit çeşit otlarla dolar.
Bazı otlar yöresel olarak çok bilinir, onu bilen mutlaka o otu talep eder ve alır.
Kastamonu'luların Hodan (ıspıt-kaldirik) sevip alması, Sivas'lıların Madımak sevip alması gibi.
Ben bir Kastamonu'lu olarak en çok Hodan alıp pişiririm.
Eğer bahar aylarında köye gitme imkanım olursa evimizin çevresinden toplayıp, pişiriyorum.
Fakat sadece Hodan pişirmiyorum, bütün ot çeşitlerini çok merak ediyorum, mümkün oldukça alıp pişiriyorum.
Bu bahar bol bol çiriş otu aldım, onunla çeşitli tarifler hazırladım.
İlk tarifimiz yoğurtlu, taze sarımsaklı salatası oldu.
Başka ne yaptın? diye sorarsanız;
Mayalı bir hamur hazırlayarak gözleme olarak hazırladım. 
Çiriş otunu kavurarak yumurtalısını yaptım.

Çiriş Otu ile hazırladığım diğer tariflerimin linkini aşağıya👇 ekledim.


çiriş otu resmi

Çiriş otunun küçük pırasaya benzeyen bir görünümü var.
Zaten bir adı da "yabani pırasa" olarak geçiyormuş.
Bazı yörelerde ise "Gullik" olarak bilinirmiş.
Tadı çok farklı değil fakat özellikle çiğken efsane bir kokusu var.
Oldukça keskin bir koku olduğu için ben aldığım zaman fazla bekletmeden aynı gün veya ertesi gün pişiriyorum.

gullik tarifi

Konu ile ilgili tarifler;

Pirinçli Çiriş Otu Yemeği

 
 

Yenilebilir Ot Tarifleri

"Afiyetle Kalın"

taze sarımsak resmi
TAZE SARIMSAKLI, ÇİRİŞ OTU SALATASI;
Malzemeler;
300 gram (2 demet) çiriş otu,
3-4 sap taze sarımsak,
2 su bardağı yoğurt,
Tuz, kırmızı pul biber,
Sızma zeytinyağı.

TAZE SARIMSAKLI, ÇİRİŞ OTU SALATASI TARİFİ;
Çiriş otlarını, taze sarımsakları ayıklayıp yıkayın.
Çiriş otlarını yarım parmak uzunluğunda kesin.

gullik salatası tarifi
Yıkadığınız, doğradığınız çiriş otlarını kaynar suda 5 dakika bekletip süzün.
Üzerinden soğuk su geçirin.
Suyunun tamamen süzülmesini bekleyin.

taze sarımsak salatası
Taze sarımsakların köklerini kesip, iyice yıkayın, ince ince doğrayın.

gullik salatası
Çiriş otu, taze sarımsak, yoğurt ve damak tadınıza uygun tuzunu ilave edin.
İyice karıştırın.

yoghurt salad
Hazırladığınız salatayı servis yapacağınız tabağa alın.
Üzerine sızma zeytinyağı ve kırmızı pul biber gezdirin.

yoğurtlu salata tarifi
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...