24 Mayıs 2019 Cuma

İFTAR YEMEĞİ 2019

Muhterem'le Afiyetle
Göz açıp kapayıncaya kadar geçen bir Ramazan ayı daha yaşıyoruz.
Daha dün başlayan Ramazan 10 gün sonra bitecek.
Ramazanın olmazsa olmazı olan iftarlar son hızla devam ediyor.
Ailece bir arada olunan iftarlar, bugünlerde günler azaldıkça daha da sıklaştı.
Bugünkü masayı Çarşamba günü benim ailem için hazırladım.
Annem, abim, ablam, kızkardeşim, eşleri, ablamın kayınvalidesi, yeğenlerim, yeğenlerimin eşleri ve yeğenimin oğlu Ömer ile birlikte 20 kişiydik.
Salonda ki büyük masadan başka birde, oturma odasında 6-7 kişilik bir masa daha hazırladım.
2-3 kişi de yemek servisi için ayakta koşturup, zaten yemek yemeye fırsat bulamıyor.
En son servis yapanlar yemeğe oturmuş oluyor.


iftar yemeği masası
İftar için hazırladığım mönüden bahsetmem gerekirse;
Çorba olarak erişteli yeşil mercimek çorbası hazırladım.
Ben bu çorbayı eskiden uzun erişte ile hazırlıyordum, tarifini de o şekilde vermiştim.
Fakat son yıllarda çorbalık diye satılan minik kare erişteler kullanıyorum.
Mercimekle aynı boyda olduğu için çok daha iyi oluyor.
Bu sefer çorbanın içine birde döner doğrayıp ekledim.
Ana yemek olarak "Afyon usulü patlıcan böreği" yaptım.
Pirinç pilavı ve üzerine de et kavurması hazırladım.
Masada bulunanlar ise, etli biber dolması, ıspanaklı gül böreği, kaşık salata ve kırmızı biberli buğday salatasından oluşuyordu.
İçecek olarak; son yıllarda ev yapımı içeceklere ağırlık verdiğimiz için kendim hazırladım.
Geçen yıl yaptığım gibi bu yılda "buzluk limonatası" yaptım ayrıca muhteşem rengi olan "reyhan şerbeti" hazırladım.
Tatlı olarak, yapımı el oyalayan ve az miktarda çıkan tarifleri düşünmedim.
Böyle kalabalık günler için hem lezzetli, hem pratik, hemde çok bereketli olan "Pileli, irmikli baklava" hazırladım.

iftar yemeği tarifleri
 İFTAR YEMEĞİ MÖNÜSÜ;
Tarifin ismine tıklayarak, tariflere ulaşabilirsiniz.
Yemekler;



Et Kavurma

Pirinç Pilavı

 Ortadakiler;

ramazan iftarı

ramazan masası için börek önerisi

Salatalar;
iftar için slata tarifi

iftar yemeği masası

İçecekler;
iftar için içecek tarifi

iftar için soğuk içecek tarifi

iftar için bereketli tatlı tarifi
Tatlı olarak;

Pileli, İrmikli Baklava

Kesme Dondurma

iftar yemeği masası resimleri
"Afiyetle Kalın"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...