8 Temmuz 2019 Pazartesi

YUMURTALI ÇİRİŞ OTU

Muhterem'le Afiyetle
Çiriş otu bahar aylarında ortaya çıkan yenilebilen otlardan bir tanesi.
Baharda bol bol alıp pişirme imkanım oldu.
Taze sarımsaklı ve yoğurtlu salatasını yaptım, pirinçli yemeğini yaptım.
Daha önce tarifini vermediğim bir kaç tarifte denedim.
Bunlardan biriside yumurtalı çiriş otuydu.
Tarifi fırsatını bulup bahar aylarında yayınlayamadım.
Daha fazla arası açılmadan yayınlamaya karar verdim.


kahvaltılık
Çiriş otu, minik pırasa görünümünde bir ot, pırasaya benzeyen tadı olduğu içinde yumurtalı olarak pişirmeye karar verdim.
Bizim evde yumurtalı pırasa çok sevildiği için, yumurtalı çiriş otunu da çok sevdik.
Bu arada; Çiriş otu bazı bölgelerde "Yabani Pırasa" bazı bölgelerde de "Gullik" olarak biliniyormuş.

gullik resmi

Konu ile ilgili tarifler;

Pirinçli Çiriş Otu Yemeği

Taze Sarımsaklı, Çiriş Otu Salatası

Yenilebilir Ot Tarifleri

Yumurtalı Pırasa

"Afiyetle Kalın"

yumartalı yemekler
YUMURTALI ÇİRİŞ OTU;
Malzemeler;
300 gram çiriş otu,
1 adet büyük boy kuru soğan,
Zeytinyağı,
Kişi sayısına göre yumurta,
Tuz,
Kırmızı pul biber.

yabani pırasa resmi
YUMURTALI ÇİRİŞ OTU TARİFİ;
Çiriş otlarının baş kısmını incecik kesin.
Çirişleri bir arada tutan başında ki ince zarı ayırın.
Bol suyla iyice yıkayın.
Yıkadığınız çiriş otlarını ince ince doğrayın.

yabani pırasa
Büyük boy kuru soğanı küp küp doğrayın.

gullik kavurması
Tencereye yarım çay bardağı zeytinyağını dökün.
Önce küp küp doğradığınız soğanları ekleyin.
Soğanlar şeffaflaşıncaya kadar pişirin.
Üzerine doğradığınız çiriş otlarını ve damak tadınıza uygun tuzunu ekleyin.
Çiriş otu ile birlikte pişirmeye devam edin.

yumurta nasıl pişirilir?
Kavrulan çiriş otunun üzerine kişi sayısına göre yumurta kırın.
Yumurtanın üzerine de çok az tuz serpin.
Ben yumurtamı bütün severim, eşim çırpılmış sever.
İkisinide aynı tencerede yapabilirsiniz.
Birde ben yumurtamın üzerinde ince bir tabaka beyazlık seviyorum.
Bunu elde etmek için yumurtanın sarısının üzerine 1 yemek kaşığı su döküyorum.
Mutlaka tencerenin kapağını kapatıp, pişiriyorum.
Üzerine döktüğümüz 1 kaşık su sayesinde üzerinde ince bir tabaka beyazlık oluşuyor.

yumurtalı gullik
Sıcak olarak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...