21 Kasım 2007 Çarşamba

BARBUNYA BALIĞI


Kış mevsimi geldi, bu sebeple bizim evde her hafta balık pişiyor.
Resmini çekip, değişik bir tarif yayınlarım diye farklı balıkları severek pişiriyorum.
Barbunya balığı uzun zamandır aklımdaydı ama bir fırsatını bulup, alamamıştım.
Geçen hafta barbunya balığı aldım, tepsiye yağlı kağıt serip fırında pişirdim.
Eşim severek yedi ve dün yine barbunya alarak bu balığı sevdiğini iyice belli etmiş oldu.
Barbunya'nın bir türü de "Tekir" balığıymış.
Barbunyanın alnı dik,Tekir'in alnı ise kubbe biçimindeymiş.
Bakınız;
Pazı Yaprağında Tekir Buğulama

Bence "Barbunya" ismi bu balığa çok yakışıyor, çünkü aynı barbunya gibi üzerinde kırmızı lekeler var.
Eşim çocukluğun da babasının getirdiği ilk barbunya balığını kardeşleriyle "salçalı balık" diyerek yediklerinden bahsediyor.
Barbunya balığı pişince salça eklemiş gibi tabağa kırmızı suyunu bırakıyor.
"Afiyetle Kalın"


BARBUNYA BALIĞI;
Malzemeler;
1 kilo Barbunya balığı,
2 yemek kaşığı sıvı yağ, tuz.
Yağlı kağıt.
Yapılışı;
Temizlenmiş Barbunya balığını yıkayıp,süzün.
Tuzunu serperek karıştırın.
Fırın tepsisine yağlı kağıt serin,balıkları kağıdın üzerine dizin.
Balıkların üzerine fırça ile sıvı yağ sürün.
Önceden ısıttığınız fırında kızarıncaya kadar pişirin.
Bol salata eşliğinde servis yapın.

"Afiyet Olsun"

14 yorum:

  1. hım balık severim ama önceden sevmezdim hamileliğimde alıştım doktor haftada 2 kere balık yiyeceksin dediğinde önemini anladım sanırım psikoloik olacakki artık seviyorum ama görüntüsünde kafa göz görmek pek istemem:)ama sen okadar güzel sunum hazırlamışınki hayır demek imkansız ellerine sağlık görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  2. Muhteremcim, ellerine sağlık balık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. senin bu balık tabaklarına bayılıyorum.kesinlikle çok güzel hazılıyorsun.komşu olsaydık keşke .:)

    YanıtlaSil
  4. Adsız13:32

    Baliklari görünce burda yine yutkunmaya basladim,öylesine istah acici ki...Desene ben bu kis yine balik gördüm mü ic gecirecegim..
    Bizim burda taze balik bulma sansimiz yok,balik pazarlari var ama,cok uzak.Türkiye´den dondurulmus balik genel de geliyor..

    Ellerine saglik canim,Sevgiyle ve dostca kalin..

    YanıtlaSil
  5. Cok nefis görünüyor,özellikle salatayi cok hos süslemisin.Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  6. Adsız21:17

    balık kardeşlerle pek aram olmasada bu salatnın hatırına yerim
    ellerine sağlıkkk

    YanıtlaSil
  7. Adsız23:22

    elllerine sağlık..miss gibi olmuş.en sevdiğim balıktır barbun..olsada yesem..canım çok çekti...ve görüntüde çok iştah açıcı duruyo...öpüyorum..sağlıcakla kal...

    YanıtlaSil
  8. Mmm NEFİS ELLERİNE SAĞLIK!

    YanıtlaSil
  9. muhteremmmmmmmmm bunlar olmus muhtesemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  10. Adsız00:45

    Merhaba.Balığı çok severim ama barbunya hiç yemedim.Kırmızılığı yüzünden çiğmiş gibi geliyor bana.Ama çok nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler

    www.annemmutfakta.blogcu.com

    YanıtlaSil
  11. Muhterem'lere balık yemeğe gideceğiz...

    YanıtlaSil
  12. Adsız11:08

    Muhterem, fırına barbunları sür ben geliyorum :)

    o ne süslü salata olmuş canım yaa..

    ellerine sağlık.

    öpüyorum seni

    sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Adsız22:32

    slm canım..

    balık konusunda çok cahilim...
    bir hamsiyi bilirim....birde alabalık....
    ne olacak benim halim...

    arkadaşta övüp duruyordu bu balığı...çok güzelmiş falan....sizin aile efradıda beğenmiş...banada alıp yapmak düşer tabi....

    ellerine sağlık muhteremcim...
    rengi garip ama denemezsem öğrenemem...

    YanıtlaSil
  14. elinize sağlık balık sağlık demek dir /şeflerin Yemek-tarifleri/

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...