11 Ekim 2020 Pazar

SÜTLÜ KABAK ÇORBASI

Muhterem'le Afiyetle

Hava sıcakken pek aramadığımız çorba, havalar biraz serinleyince hemen baş tacımız oluyor.
Yaz aylarında çorba yapacağımız zaman öncelikle yoğurtlu çorba tariflerine veya sebze ile yapılan çorba tariflerine ağırlık veriyoruz.
Bakliyatlar biraz arka planda kalıyor.
Bugünkü tarifimde, yaz aylarının en sulu ve hafif sebzelerinden olan kabakla yaptığım bir çorba tarifi var.
Sütlü kabak çorbasını yıllardır yaparım fakat burada tarifi yoktu.
Bu yaz köydeki evimizde kabak çorbası yaptığım zaman, tarifini yayınlamak için yapım aşamalarının da  resmini çektim.
Bu tarifi beyaz unla veya tam buğday unu, siyez unu veya kavılca unu gibi çeşitli unlarla da hazırlayabilirsiniz.
Bu çorbaya dereotu da çok yakışıyor, o gün bende dereotu olmadığı için ekleyemedim.

Köydeki bahçemiz

Gelelim çorbanın yapımında kullandığım kabağın hikayesine;
Bu yaz, köydeki evimizde küçük bir bahçemiz vardı.
Fasulye, Kabak, Salatalık, Domates, Kıvırcık, Biberden oluşan çeşitlerimiz vardı.

Dalında kabak resmi

Bahçenin ilk ve en bol ürünü Kabak oldu.
Köy kabakları şehirdeki pazar ve marketlerde satılan kabaklar gibi ufak tefek olmuyor.
Kabakları çıktıktan sonra bahçede tutar toplamazsanız, inanılmaz bir büyüklüğe ulaşabiliyor.
Bazen ihtiyacım olmadığı halde büyümesi dursun diye toplayıp, eve götürüyordum.
Bazısı öyle büyüklüğe ulaşıyor ki bir tanesi ile bir tencere yemek yapabiliyorsunuz.

Zuccini

Kabak çok olunca, gittiğimiz yerlere, misafir gelenlere hediye ettik.
Kabakları değerlendirmek için bu yaz sık sık kabaklı tarifler hazırladım.
Bahçemizde büyüyen kabaklarla en çok kızartma yaptım.
İstanbul'da, sağlıksız olduğu için hiç yapmadığımız kızartmayı, köyde kabaklarla yapıyordum.
Kabakları boş bir vaktim de kızartıyordum, saklama kapları ile buzdolabına kaldırıyordum.
Ya habersiz ani gelen misafire yada kendimize hemen yoğurtlayarak veya domates soslu olarak  hazırlıyordum.
Yoğurtlu salatasını, pirinçli-bulgurlu yemeğini, dolmasını, çorbasını, mücverini yaparak değerlendirdim.
Bu tarifleri daha önce Muhterem'le Afiyetle de vermiştim.
Kabak ile hazırladığım tariflerimin hepsi 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"

kabakla yapılan tarifler

SÜTLÜ KABAK ÇORBASI;
Malzemeler;
2 adet orta boy kabak,
3 yemek kaşığı un,
2 su bardağı süt,
3 veya 4 su bardağı su,
Tuz, zeytinyağı,
Üzeri için;
Sızma zeytinyağı, kuru nane, kırmızı pul biber.

SÜTLÜ KABAK ÇORBASI TARİFİ;
Not;
Ben büyük bir kabak kullandığım için bir tane yeterli oldu. 
Kabağı yıkayın, dışını sebze soyucu ile soyun, rendeleyin.

Tencereye yarım çay bardağı zeytinyağı dökün.
Rendelenmiş kabakları ilave edin. 

Kabaklar suyunu salıp, biraz çekinceye kadar pişirin.

Kabakların üzerine unu ilave edin.

Un ve kabağı birlikte kavurmaya devam edin.
Not;
Hepsi toparlanıp hamur gibi olsada sıvı malzemeleri ekleyince açılıyor.

2 su bardağı süt ve 3 su bardağı suyu ekleyin.
Not;
Çorbanızı yoğun kıvamda seviyorsanız su miktarını ona göre azaltıp, eksiltebilirsiniz.
Bu ölçü yoğun kıvamlı çorba içindir.

Çorbanızı sürekli karıştırarak pişirmeye devam edin.
Kabak yumuşak bir sebze olduğu için piştikten sonra bu hali ile de servis yapabilirsiniz.
Fakat pürüzsüz bir çorba olsun derseniz, el blenderi ile çırpabilirsiniz. 
Eğer dereotu ekleyecekseniz, blenderden çektikten sonra bu aşamada ekleyin.

zeytinyağlı nane katığı

Çorbanızı servis kaselerine koyduğunuz zaman üzerine kırmızı pul biber serpin.
Kuru nane ile karıştırılmış sızma zeytinyağı gezdirin.
Not;
Eşim yağda yakılmış nane sevmediği için naneyi çiğ olarak sızma zeytinyağı ile karıştırarak bu şekilde kullanıyorum.
Bu şekilde daha sağlıklı olduğu için tavsiye ederim.
Terayağı ile hazırlananlarda mecburen bir ısıtma pişirme işlemi oluyor.

zuccini soup

"Afiyet Olsun"

 

2 yorum:

  1. Adsız15:46

    ellerinize sağlık çok güzel görünüyor afiyet olsun Tevhide

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...