15 Ekim 2007 Pazartesi

KARADENİZ PİDESİ ve SÜTLÜ BÖREK

Muhterem'le Afiyetle

YE # 27 = KARADENİZ YEMEKLERİ
27. yemek etkinliğimizin konusu; Karadeniz yemekleri.
Ben Kastamonu'lu olarak Batı Karadeniz'i temsil ediyorum.
Bu etkinlikte iki yeni tarif vereceğim ve daha önce yayınladığım yöresel tarifleri hatırlatacağım.
Etkinliğimizin ev sahibi; "Yeşim'li Tarifler" blogunun sahibi,Yeşim.
Kolay gelsin Yeşim.

"Afiyetle Kalın"

KARADENİZ YEMEKLERİ;
Karadeniz yemekleri denilince akla, hamsi-karalahana-mısır-pazı-tereyağ-ve pide geliyor.
Mantar vazgeçilmezdir, otlar da çok iyi tanınır, yenilebilecek her otun yemeği yapılır.
Isırgan Otu-Hodan-İvrimce gibi.
Hamur işleri de çok revaçtadır, etli ekmekler-çeşit çeşit börekler-elde açma makarnalar- erişteler, ondan sonra gelsin kilolar : )

Diğer Yöresel yemek tariflerim 👉BURADA

KARADENİZ PİDESİ;

Pidenin tarifi Lezzet dergisinin yıllar önce verdiği "Yöre Yemekleri Ansiklopedisi-Karadeniz " kitabından alınmıştır.
Pidenin içini istediğiniz gibi hazırlayabilirsiniz. Vereceğim ölçü ile dört pidelik hamur çıkıyor.
İsterseniz küçük küçük 4 pide yada büyük 2 pide yapabilirsiniz.
Benim favorim olan 1. resimde ki kaşarlı ve yumurtalı olanı özellikle tavsiye ederim.
Malzemeler;
3 su bardağı un,
3 çay bardağı su,
1/2 yemek kaşığı yaş maya,
1 yemek kaşığı toz şeker,
1 adet çırpılmış yumurta,
2 çay kaşığı tuz,
50 gram tereyağ.
Kaşarlı-yumurtalı yapmak için;
1 adet üzerine kırmak için yumurta,
400 gram kaşar peynir,
Karadeniz Pidesi Tarifi;
Un, tuz, maya ve şekeri bir kapta karıştırın, azar azar su ekleyerek yoğurun.
Elde ettiğiniz hamurun üzerini örterek yarım saat bekletin.
Hamuru dört parçaya ayırın.
Un yardımıyla hamuru yuvarlak bir şekilde açın.


Hamuru elinizle iki yanından çekip, elips şekli verin.
Hazırladığınız hamurun ortasına bir fırçayla çırpılmış yumurta sürüp, rendelenmiş kaşar peynirini yerleştirin.
Kenarlarını birer santim içine kıvırarak, kenarlarına yumurta sürün.
Kızgın fırında 15 dakika pişirin.
Fırından çıkarıp üzerine 1 yumurta kırarak, sıcak fırında yumurta pişinceye kadar tutup, çıkarın.
Fırından çıkar çıkmaz üzerine tereyağı sürüp, sıcak sıcak servis yapın.


Not;
Hamur malzemeleri ve yapılışını takip ederek, iç malzemeleri değiştirerek farklı pideler yapabilirsiniz. Pastırmalı-sucuklu-sebzeli-peynirli gibi.
"Afiyet Olsun"


SÜTLÜ-ISPANAKLI BÖREK;
Bu böreği ailecek çok severiz.
Annem çok güzel yapar, bütün kardeşler bir araya geldiğimiz zaman annem bizi sevindirmek için ya su böreği yapar, ya da bu börekten yapar.
Yapımı biraz zahmetli ama çok lezzetlidir.

 
Elde açma yufkaların içine çiğken, incecik doğranmış çiğ halde ki pırasa ve ıspanak yaprakları yerleştirilip, üzerine tekrar bir yufka kapanır ve bu yufka sacda pişirilir.

 
Tereyağlı sıcak süt ile ıslatılarak afiyetle yenir.

"Afiyet Olsun"

YÖRESEL YEMEKLER DOSYASI;
Resimleri daha büyük görmek için üzerine tıklayın.
Tariflere ulaşmak için linklere tıklayın.

26 yorum:

  1. Muhteremciğim Merhaba
    Hepsi birbirinden güzel ve gösterişli tarifler. Eline sağlık.Karadenizliliğin hakkını vermişsin gerçektende.

    Sevgiler
    Hesna

    YanıtlaSil
  2. Muhteremciğim, tüm karadeniz mutfağını bir araya getirmişsin. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Muhterem'ciğim,
    Ne çok Karadeniz lezzeti yapmış, paylaşmışsın bugüne kadar. Hepsi birbirinden güzel görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. hepsi birbirinden güzel ellerine sağlık..pidelerde gözüm kaldı:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Adsız08:57

    Muhteremciğim ellerine sağlık...hepsi birbirinden nefis...hamarat hemşerim benim...ama benim favorim etli ekmek....bu arada annemin yaptığı karalahana dolması ama bizim yörede pancar diye adlandırılıyor canım....

    YanıtlaSil
  6. hepside çok güzel olmuş muhteremciğim ellerine sağlık hele pidelerçok güzel.bizim buralarda da ısırgan çok kullanılır.Börek de çok güzel olur. Canım sevgilerimi gönderiyorum

    YanıtlaSil
  7. Adsız13:29

    Herşey çok lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler

    www.annemmutfakta.blogcu.com

    YanıtlaSil
  8. nerdeyse karadeniz mutfaginin hepsini yapmissin,hepsi birbirinden lezzetli görünüyor eline saglik

    YanıtlaSil
  9. Adsız20:18

    muhteremcim katılımın ve harika tariflerin için çok teşekkür ediyorum
    ellerine sağlık
    kocaman sevgilerr

    YanıtlaSil
  10. Adsız02:02

    Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. SELAMLAR
    benimde burda bir sayfam var senide linklerime ekledim etkinlik icin hazirladiklarinda cok sahane ne kadar cok cesit öyle ellerine saglik sevgiler öptüm

    YanıtlaSil
  12. Adsız16:35

    merhaba canım, pide harika görünüyor,çokta severiz, diğerleri de nefis görünüyor, çok güzeller, ellerine sağlık canım, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. bunlar cok guzeller ellerınıze saglık ben hepsınden bırer parca alıp gıdıyorum sevgıyle

    YanıtlaSil
  14. bunlar cok guzeller ellerınıze saglık ben hepsınden bırer parca alıp gıdıyorum sevgıyle

    YanıtlaSil
  15. canim masallah dokturmussun ellerine saglik harika seyler yapmissin

    YanıtlaSil
  16. Muhterem'ciğim ne kadar güzel tarifler yapmışsın, hangisine bakacağımı şaşırdım...ellerine sağlık..sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. merhaba,
    kök mantarını istanbul 'da inebolu pazarında bulunabileceğini yazmışsınız.acaba inebolu pazarı istanbul'da nerede var ?
    kök mantarımı bilmiyorum ama geçen yıl sinoptan gelen bir mantar yemiştim inanılmaz lezzetli ve hoş bir aroması vardı.sizin belirttiğiniz gibi lif lif ayrılan bir yapısı vardı.
    selamlar,
    Elif

    YanıtlaSil
  18. şimdi diğer tariflere baktım da gerçekten tebrik ederim.yöresel birçok yemeği paylaşmışsınız.ben birşey daha sormak istiyorum.mısır çorbası nasıl yapılıyor?ve bu çorbada sanırım kırık mısır kullanmak gerkeiyormuş kırık mısır nedir ve nerede bulunur?
    karalahana yemeğinde bahsettiğiniz mısır bulguru nedir?

    çok soru sordum sanırım :)

    YanıtlaSil
  19. Adsız10:40

    bir trabzonlu olarak gurur duydum böyle bir etkinlik olmasından ama ben hep kaçırıyorum etkinlikleri,ama arkadaşlarımın yöremin yemeklerini yapması bir hayli mulu etti beni,ellerine sağlık sen de çok güzel yapmışsın hepsini,öpüyorum seni
    hatice

    YanıtlaSil
  20. Adsız14:35

    merhabalar ne güzel bir etkinlik oldu birçok güzel tarif edindim.ben karadenizli degilim etkinlik için ne yapayım diye çok düşündüm ve netten karadeniz pidesi tarifi buldum ama sadece tarifini.resim yoktu.bende tarifi denedim kafama göre şekil verdim pidelerime tadı çok güzeldi.ama şekil senin pideleri görünce benimki olmamış dedim.neyse elinize saglık sayenizde şeklinide ögrendim:)

    YanıtlaSil
  21. ellerinize sağlık, hepsi harika görünüyor. hepsinden de canım istedi doğrusu, sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. merhaba;

    Canım benimmmmmmmmmmmmmmmmmm

    ben yoğunluklar yaşarken sen de benim gibi pılıyı pırtıyı yaşayıp gelmişsin... Çok sevindim. Yakınlarıma taşındın ya tam oldu yaniiiii

    he he he keşke herkes gelse...

    pide nefis bu arada olsa da yesem ellerine sağlık çok çok çok öptüm

    sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Adsız23:31

    Merhaba,karadeniz pidesini cok severim.Harika olmus pideler,ellerine saglik.Bu pideyi mutlaka deneyecegim.Görüsmek üzere canim.

    YanıtlaSil
  24. DREAMER'DEN ELİF'İN SORULARINA CEVAP;
    İnebolu pazarı Kasımpaşa'da kuruluyor,bu konu hakkında ki en güzel bilgiyi bu linkte bulabilirsin:
    http://www.hurriyet.com.tr/agora/article.asp?sid=6&aid=396
    Bahsettiğin mantar lif lif ayrıldığına göre büyük ihtimalle kök mantarıydı.
    Mısır çorbası hakkında yardımcı olamayacağım,daha önce hiç mısır çorbası yapmadım.
    Karalahana yemeğinde ki mısır bulguru,kuru tane mısırların değirmende öğütülerek kırılmasıyla elde edilen mısıra deniliyor.

    YanıtlaSil
  25. HEPSİ ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  26. hepsi cok guzel gorunuyor hastayım karadenızıme

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...