14 Ocak 2010 Perşembe

KAŞARLI PİDE

Pide yaptığım zaman eşimin tercihi mutlaka Kıymalı Pide veya içinde şarküteri ürünleri olan Pastırmalı-sucuklu pide olur.
Bense kaşarlı ve beyaz peynirliyi çok severim.
Bu pide hamuru ölçüsü ile tart kalıplarımda 3 adet pide hazırlıyorum.
İkisi kıymalı-yumurtalı, yada sucukluysa, birisi mutlaka benim için kaşarlı olur.
Kaşarlı olan, kıymalı olana göre daha hafif oluyor.
"Afiyetle Kalın"
KAŞARLI PİDE;
Malzemeler;
Pide Hamuru Malzemesi;
1 adet küçük paket yaş maya,
1 su bardağı ılık su,
1 su bardağı ılık süt,
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 adet yumurta,
2 tatlı kaşığı tepeleme toz şeker,
2 tatlı kaşığı tuz,
Aldığı kadar un (tahminen 5-5 buçuk su bardağı)
Üzerine;
1 adet yumurta (üzerine sürmek için)
Pide başına 1 su bardağı olmak üzere 3 su bardağı rendelenmiş kaşar peynir,
3 yemek kaşığı susam veya çörek otu.
Kalıbı yağlamak için;Biraz sıvı yağ ve un.
NOT;
Verdiğim ölçülerle 1 adet yuvarlak Borcam ve bir tart kalıbı ile 2 adet pide çıkıyor.
Yada küçük boy tart kalıbıyla 3 adet pide çıkıyor.
Tarifi;
Mayayı ılık su ve süt içinde iyice ezin.
Sıvı yağı,yumurtayı ekleyip, karıştırın.
Ununu ilave edip, tuzunu ve şekerini ekleyin.
Kıvamlı bir hamur oluncaya kadar yoğurun.
Çok çabuk toparlanan bir hamur olduğu için çabucak toparlanacaktır.
Hamurun üzerini örtüp, sıcak bir yerde 15-20 dakika dinlendirin.
Dinlenen ve kabaran hamuru ikiye,kalıbınız küçükse üçe ayırın.
Hamurun diğerlerini de farklı bir iç malzemesi kullanarak hazırlayabilirsiniz.
Yuvarlak bir Borcam veya benim kullandığım gibi bir tart kalıbını yağlayıp,un serpin.
Hamuru merdane yardımı ile açıp, kalıbınıza kenarları biraz yukarıda olacak şekilde yerleştirin.
Daha sonra kenarlarını içe doğru kıvırın.
Ortasının çok kabarmaması için bıçakla bir kaç yerinden delin.
Yumurtayı kırıp, iyice çırpın.
Kalıbın içine yerleştirdiğiniz hamuru önce yağlayın, sonra çırptığınız yumurtayı hamurun kenarlarına ve içine sürün.
Pidenin kenarlarına susam veya çörek otu serpin.
Hazırladığınız pideyi sıcak bir yerde mesela önceden ısıtmanız gereken fırının üzerinde yarım saat bekletin.
Rendelenmiş kaşarları hamurun ortasına yerleştirin.
Kaşarın üzerine 2-3 çay kaşığı tereyağ yerleştirebilirsiniz.
Önceden ısıttığınız orta hararette ki fırında pişirin.
Sıcak sıcak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

16 yorum:

  1. İlk yorum benden olsun :) şu anda işteyim, henüz öğle yemeği yemedim, açım ve kaşarlı pide en sevdiğimdir. Nasıl güzel olmuş, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Kaşar nasılda erimi uzuyorrrr bayıldımmm nefis olmuş ellerine sağlık arkadaşım...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Bende açım şuan öğle yemeği çorba içecem yanında ne güzel giderdi sevgiler harika olmuş

    YanıtlaSil
  4. Resim gel beni ye der cinsten :) Ellerinize sağlık. Dışarıda pizza yemeyen benim gibiler için çok güzel alternatif bir tat. (urfatutkunu.blogcu.com)

    YanıtlaSil
  5. oh oh ,mis gibi olmuş ,bir dilimde ben alabilirmiyim :) ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Offf offf canım ellerine sağlık o kaşarlar nasıl sünmüş öyle valla ca
    nım çekti ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. ayy sahıden cok güzel yaa
    ellerıne saglık cnm :)

    YanıtlaSil
  8. NEFİS GÖRÜNÜYOR YANINDADA ÇAY VARMİ
    ELLERİNİZE SALIK SELAMLAR

    YanıtlaSil
  9. NEFİS GÖRÜNÜYOR YANINDADA ÇAY VARMİ
    ELLERİNİZE SALIK SELAMLAR

    YanıtlaSil
  10. ablacığım bu ne gzel bir görüntü..
    gözümü inan alamıyorum..:))
    ellerine kollarına sağlık..
    tek kelimeyle mükemmel olmuş...

    öpüyorum..
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık nefis görünüyor. Kaşarlı olan bir yiyeceğe hayır diyemiyorum...

    YanıtlaSil
  12. görüntü muhteşem, tadı kimbilir nasıldır?
    elinize kolunuza sağlık

    YanıtlaSil
  13. Pizza yerine pideci olanlardanım:)
    evde yapılan pizzalar gene bir nebzede dışarıda hele mahfeden birşey mideyi:(
    ama pide her daim en güzeli hele böylesine ne denir ki bilmem harika!
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Adsız16:39

    Muhterem Hanım iyi akşamlar,

    Ben un ölçüsünü 9-9,5 bardağa kadar çıkarttım. Acaba nerede yanlış yapmış olabilirim. Teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  15. Adsız yorumcuya;
    Merhaba,
    Beni büyük bir yalnışlıktan kurtardığınız için ben size çok teşekkür ederim.
    Yorumunuzdan sonra un ölçüsüne 3-3.5 su bardağı un yazdığımı fark ettim.
    Aslında un ölçüsü genellikle çektiği kadar diye yazılır.
    Çünkü herkesin kullandığı su bardakları aynı ölçüde olmuyor.
    O kadar sıvı malzemeye elbette 3.5 su bardağı un az gelirdi.
    Yorumunuzu aldıktan sonra hemen tarifteki un ölçüsünü değiştirdim.
    Sizin pideniz nasıl oldu?
    "Nerede yalnış yapmış olabilirim" dediğinize göre sanırım bir sorun çıktı.
    Sorunun ne olduğunu yazmamışsınız ama ben olabileceklere göre cevap yazayım.
    Bardağınız küçükse un miktarınız normalmiş gibi görünüyor.
    Bir de mayalanma süresine dikkat etmek gerekiyor.
    Önceden ısınmış fırında ve orta hararette pişirmenizi öneriyorum.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  16. süper olmuş.o peynirin akışkanlığı.yenmez mi bu?ellerinize sağlık.sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...