17 Ekim 2018 Çarşamba

BAYRAM ÇAY MASASI-38

Muhterem'le Afiyetle
Başlığı yanlış okumadınız, bu çay masasını yazın bayram için hazırladım.
Bu masayı Kurban Bayramının 2. günü Kastamonu Çatalzeytin'de bulunan evimizde annem, ablam, yeğenlerim ve eşleri için hazırladım.
Köyde olduğum günlerde İnternet sorunu olduğu için yayın yapamıyorum.
Köyde ne kadar uzun kalırsam tariflerin yayını da o kadar geçe kalmış oluyor.
Köyden İstanbul'a döndüğümüz zamanda ev işleri, yerleşme telaşları derken yine burada fazla aktif olamıyorum.
Böyle bir yaz masasını havalar soğumadan, daha fazla geçe kalmadan yayınlamaya karar verdim.
Bunun kadar büyük olmasa da köyde hazırladığım 2 yemek masası ve ve bundan daha kalabalık bir misafir grubuna hazırladığım kahvaltı masası da yayın sırasını bekliyor.




Kurban bayramı akraba çay masası resimleri
Bayram masası için mönü oluştururken, yaz sıcaklarını düşünerek çok ağır tariflere yer vermemeye çalıştım.
2 çeşit yoğurtlu salata hazırladım.
Bu yaz en sık yaptığım tariflerden birisi olan yoğurtlu patlıcan kavurması masada en çok tercih edilen salatalardan birisi oldu.
Etli biber dolması, buğday cacığı, arpa şehriye pilavını da mönüye ekledim.
Geçen yıl bayramda hazır baklava yufkası ile Şöbiyet yapmıştım, bu yıl Büzme Baklava yaptım.
Böreği kıymalı olarak Banyolu börek hazırladım.
Birde tatlı yapmak için aldığım baklava yufkası biraz yapışık ve yırtık çıkınca değerlendirmek için peynirli tepsi böreği yaptım.
Baklava için ayrıca tekrar yufka aldım, neyse ki o paket sağlam çıktı.

bayram masası resimleri
ÇAY MASASI MÖNÜSÜ;
Tarifin ismine tıklayarak, tariflere ulaşabilirsiniz.

hazır yufkadan baklava

çay masası tarifleri

beş çayı tarifleri

akraba günü tarifleri
davet masası için tarifler

peynirli börek

çay masası için salata tarifi

bayram masası tarifleri
"Afiyetle Kalın"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...