28 Mayıs 2019 Salı

İFTAR YEMEĞİ 2019-2

Muhterem'le Afiyetle
Ramazan bitmeden bir iftar masası daha paylaşayım😊
Bir kaç sene önce Ramazan'ın son günlerine yakın misafir için iftar yemeği hazırlamıştım, resimlerini yayınlamaya fırsat olmadan bayram gelmişti.
Bayramdan sonra yayınlamıştım.
Şimdi mümkün oldukça son günlere kalmamaya çalışıyorum.
Gelelim masanın ayrıntılarına;
Bu masayı dün akşam eşimin yeğenleri, eşleri ve çocukları için hazırladım.
Bu sefer çok kalabalık değildik 10 kişiydik, diğer odaya ayrıca masa hazırlamam gerekmedi.




iftar yemekleri
İftar menüsünden bahsedecek olursam;
Çorba olarak klasik bir çorba tercih ettim, Ezo gelin çorbası yaptım.
Ana yemek olarak köfteli patlıcan yapacaktım fakat hava çok sıcak olunca o tarz bir yemekten vaz geçtim.
Patlıcanı kavurarak yoğurtladığım salata tarifini yapmaya karar verdim.
Çorbadan sonra etli pilav servis ettim.
Ortada; yoğurtlu patlıcan kavurması, mısırlı-turplu göbek salata, kıymalı banyolu börek ve yumurtalı börek vardı.
Yumurtalı börek bizim oralarda çok sevilen ve tercih edilen bir börek.
Eşimin yeğenleri de çok sevdiği için onlar geleceği zaman menüye eklemeye çalışıyorum.
İçecek olarak Reyhan şerbeti ve ayran hazırladım fakat misafirler asitli içecekleri tercih ettiler.
Tatlı olarak; daha hafif olduğu için sütlü bir tatlı yapmaya karar verdim fakat sütlü tatlı sevmeyenler vardı.
Bu yüzden Kemalpaşalı Muhallebi yaptım.
Kemalpaşayı pişirdikten sonra bir kısmını sütlü tatlıda kullandım.
Bir kısmını da şerbetli tatlı olarak sütlü tatlı sevmeyenlere servis yaptım.

iftar masası menü önerisi
 İFTAR YEMEĞİ MÖNÜSÜ;
Tarifin ismine tıklayarak, tariflere ulaşabilirsiniz.


Et Kavurma

Pirinç Pilavı

Ortadakiler;
iftar için salata tarifi

atom salata

iftar için börek tarifleri


sütlü tatlı

ev yapımı şerbet

buz gibi soğuk ayran resmi
 Ayran

iftar sofrası resimleri
"Afiyetle Kalın"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...