21 Mayıs 2012 Pazartesi

BAKLA BORANİ

Bakla baharı müjdeleyen sebzelerin başında yer alır.
Tezgahlarda bakla görünmeye başladıysa bahar gelmiş demektir.
Her bahar bakla alıp, pişiririm, öğrendiğim değişik bakla tarifi olursa buradan paylaşırım.
Bu yıl her zaman ki gibi baharda baklamı aldım, klasik olarak zeytinyağlı-yoğurtlu ve diğer bildiğim şekillerde pişirdim.
Daha sonra Bir Kase Lezzet blogunda bu tarifi gördüm.
Daha önce ıspanak borani yapmıştım ama bakla boranisi ile ilk kez karşılaştım.
Hemen tarifi uyguladım, 2 kaşık bulgurla ve yine sarımsaklı yoğurt ile baklanın bambaşka bir lezzete büründüğünü söyleyebilirim.
Farklı tarif ve şekillerde pişmiş, diğer bakla tariflerimi görmek için, bakınız;
Bakla Tarifleri

"Afiyetle Kalın"

BAKLA BORANİ;
Malzemeler;
1 kilo bakla,
2 adet orta boy soğan,
1 adet kesme şeker,
1 çay bardağı zeytinyağ,
1 yemek kaşığı salça,
2 yemek kaşığı bulgur,
Tuz.
Servis için;
Sarımsaklı yoğurt,
Dereotu.
TARİFİ;
Baklanın baş kısımlarını kopararak temizleyin.
İri ve kart olanların içini çıkarın.
Bol suda yıkayın.
Soğanı küçük küçük doğrayıp, zeytinyağında pişirmeye başlayın.
İçine salçayı ekleyip, biraz kavurun.
Hazırladığınız, yıkayıp, süzdüğünüz baklayı ekleyin.
Tuzunu, bulgurunu, şekerini ilave edin.
İsterseniz sarımsağını içine ilave edebilirsiniz.
1 su bardağından biraz fazla su ilave edin.
Kısık ocakta arada sırada karıştırarak ağır ağır pişirin.
Piştikten ve soğuduktan sonra üzerine dereotlu sarımsaklı yoğurt dökerek servis yapın.
"Afiyet Olsun"



3 yorum:

  1. Bizim evde baklacı annemdir,babamla ikisi yer. Sanırım ben baklayı dereotuyla bir bütün olarak düşündüğüm için ve dereotunu da sevmediğimden dolayı yiyemiyorum. Bakalım bir gün onu da severim kesin:))

    Ellerine emeklerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Çok severim harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık görüntü herşeyi anlatıyor :)

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...