23 Mayıs 2012 Çarşamba

ENGİNARLI SALATA

Enginar mevsimi başlayalı epey oldu.
Fırsatını bulmuşken sık sık enginar pişirdim.
3 adet blogumda tarifi olmayan enginarlı tarifler hazırladım ama henüz yayınlamaya fırsat bulamadım.
Hazırladığım tariflerden birisi bu görmüş olduğunuz enginarlı salata, çok özel bir tarif değil belki ama yine de enginarı seviyorsanız değişik salata malzemeleri ile bir arada farklı salata çeşitleri hazırlayabilirsiniz.
Mesela yemek dergisinde semizotu ile birlikte hazırlanmış enginar salatası gördüm, o da çok güzel bir fikir.
Enginar ile hazırladığım bütün tariflerim 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"


ENGİNARLI SALATA;
Malzemeler;
3 adet çanak şeklinde enginar,
Enginarı haşlamak için 1 adet limon,
1 adet atom (göbek) salata,
2-3 dal taze soğan,
5-6 dal kuzu kulağı,
3-4 adet kiraz domates,
1 çay bardağı badem,
Tuz, zeytinyağ.
ENGİNARLI SALATA TARİFİ;
Enginarları limonlu suda haşlayın.
Atom (göbek) salatayı yıkayıp, süzün, doğrayın.
Kuzu kulağını ve taze soğanı yıkayıp, doğrayın.
Haşladığınız enginarları üçgen dilimler halinde doğrayın.
Salata  malzemelerini harmanlayıp, servis tabağına yerleştirin
İsterseniz kuzu kulağı yapraklarından bir kaçını servis tabağının kenarına dizebilirsiniz.
Üzerine doğranmış kiraz dometesleri, bademleri yerleştirin.
Tuz ve zeytinyağı karışımını servis zamanı üzerine dökerek servis yapın.
Not;
Enginarlar limonlu suda haşlandığı için ve kuzu kulağı ekşi olduğu için limon kullanmadım.
"Afiyet Olsun"


6 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık enginara bayılırım salatan
    harika olmuş se

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Muhterem Hanım,
    Sizin salatalarınıza hayran kalıyorum.Salataları seviyorum ama durduk yerede canı salata çeken biri değilim hani. Lakin sizin ne zaman salata tarifiize denk gelsem canım çekiyor.
    Kızınız çok şanslı demiştim dilmi:)
    Oysa şuan karnım tok. Enginar ve limon.. Bu salata tam benlik.
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Muhterem'ciğim,
    Tam benlik bir salata olmuş bu. Enginarsız kalmıyorum baharda. Seyahatlerde çok özlüyorum gerçekten. O yüzden gelir gelmez hemen aldım ve pişirdim. Oh çok şükür diyerek yedim.

    YanıtlaSil
  4. daha hepsini yayınlıyamadım ama bende durmadan enginarlı tarifler yapıyorum ellerinize sağlık sağlık bombası bir tarif olmuş:)

    YanıtlaSil
  5. Sağlık, lezzet,güzellik aynı tabakta toplanmış ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. Ben çiğ enginardan yapıyorum, ama sizinkine de bayıldım.Son enginarları değerlendireyim, elinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...