16 Eylül 2012 Pazar

PATATESLİ YUMURTA

Patatesli yumurta "kahvaltıya ne hazırlasam?" sorusunun en güzel cevabıdır.
Büyük küçük herkesin itiraz etmeden yiyeceği nefis bir kahvaltılıktır.
Üstelik yapımı da çok kolay olduğu için, mutfakla arası olmayanlar, yeni evliler ve öğrenciler kahvaltı dışında da patatesli yumurtaya öğünlerinde sık sık yer verirler.
Fakat bugünlerde yumurtaya % 100 zam yapılmış, bu zammı şiddetle kınıyorum.
Yumurta, bu ülke de evine et giremeyen  milyonlarca ailenin en önemli protein kaynaklarından birisidir.
Acilen yumurta zammı geri çekilmeli, hiç olmazsa fiyat makul bir seviyeye indirilmelidir.
"Afiyetle Kalın"
PATATESLİ YUMURTA;
Malzemeler;
3 adet orta boy patates,
3 adet yumurta,
Sıvı yağ, tuz,
İsteğe bağlı çeşitli baharatlar (karabiber, kırmızı pul biber, nane)

TARİFİ;
Patatesleri yıkayıp, soyun.
Küçük küpler halinde doğrayın.

Mümkünse yapışmaz yüzeyli bir tavaya, 1 çay bardağı sıvı yağ ekleyip ısıtın.
İçine küp küp doğradığınız patatesleri ilave edin.
Üzerine tuzunu serpin.
Not;
Patatesler tavaya ilk girdiğinde ısının etkisi ile yumuşamaya başladığı için ilk dakikalarda karıştırmayın.
Patatesler kızarmaya başladığı zaman karıştırmaya başlayabilirsiniz.
Patatesler tamamen kızarıncaya kadar ara sıra karıştırarak pişirin.
Yumurtaları bir kasenin içine kırıp, karıştırın.
İstediğiniz baharatları çırpılmış yumurtaya ilave edin.
Yumurtayı patateslerin üzerine döküp, karıştırın.
Yumurta pişince ocaktan alın.

Sıcak sıcak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

7 yorum:

  1. Kahvalti icin en sevdigim yumurtanin halidir....

    YanıtlaSil
  2. benim gençler bayılıyor patatesli yumurtaya,benim kurtarıcı yemeğimdir.Yumurta fiyatları konusunda haklısınız dün bir karton yumurtaya 10 TL ödeyince söylendim,bu gün gazetelerde manşetteydi yumurtaya zam geldi diye,13TLye kadar çıkmış kartonu..Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. PATATESLİ YUMURTA BİZİM EVINDE ÇOK SEVILEN KAHVALTISINDAN,ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL OLMUŞ.YUMURTA ZAMMI İÇİN AYNEN DÜŞÜNÜYORUM,BİR ÖNCEKİ GÜN ALDIĞIM YUMURTA FİYATI BU GÜN ALDIGIMIN YARISIYDI ŞAŞTIM KALDIM VALLA.BENCEDE ZAM GERİ ALINMALI KIŞ AYRLARINDA ZATEN YUMURTA ÇOK PAHALI OLUYOR.

    YanıtlaSil
  4. ablacım ellerine sağlık..
    harika görünüyor patatesli yumurta pek severim ben:)
    mutlu haftalar..

    YanıtlaSil
  5. KAHVALTIYA MÜKEMMEL YAKIŞIR.
    ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  6. Adsız16:21

    MERHABALAR....HEMEN HER AİLEDE EN AZ BİR SİGARA BAĞIMLISI OLAN ÜLKEMİZDE HER PAKET İÇİN ORTALAMA GÜNLÜK YEDİ LİRA RAHATÇA ÖDENİYOR DA BİR EMEĞİN MAHSULU ,EKONOMİK BİR DEĞER OLAN YUMURTAYA GELİNCE ZAM GERİ ÇEKİLSİN DEMEK BİRAZ ABES GİBİ...TAVUKLARIN GAYRETİNE BARİ ACIYALIM... BEN BİR BAKKAL ESNAF OLARAK BUNU ESEFLE SÖYLERİM Kİ ARTIK ANNELER BİLE YUMURTA PARASINI KISIP SİGARA ALIYOR..İÇENLERİ KINAMIYORUM ASLA..ÇÜNKÜ BU BİR BAĞIMLILIK ...AMA HER ŞEYE DE EZBERE ZAM GERİ ÇEKİLSİN DEMEK HOŞ DEĞİL...EMEĞE DE BİRAZ SAYGI LÜTFEN..KEZBAN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kezban Hanım,
      Olaya farklı yönden bakmışsınız, ben yumurta zammı geri alınmalı derken elbette esnafı kastetmiyorum.
      Yumurta, üreticisinden-aracıya-toptancıya kadar pek çok yerden geçerek esnafa ulaşıyor.
      Elbette yumurta üretim sürecinde de yem-bakım-kira-vergi derken pek çok gider ortaya çıkıyor.
      Fakat hiç olmazsa biraz makul bir artış yapılsaydı, bu ülkede oldukça yüksek oranda insan yumurta ile öğün geçiştiriyor ve yumurta et girmeyen pek çok evin önemli bir protein kaynağı.
      Üstelik içine yumurta giren pek üründe zamlanmaya başlayacak demektir.
      Zammı esnaf değil, diğer yöneticiler geri almalı, esnaf ucuz alırsa, müşterisine de ucuz satar.
      Sigara konusunda haklısınız, pek çok kişi her şeyden, çocuğunun yiyeceğinden kısıp sigara parasını denkleştiriyor ama bu onların seçimi, yapacak bir şey yok!
      Çocuğunun yanında fosur fosur sigara içen anne! evladının yumurta yiyip, yemediğiyle ilgilenmiyordur zaten!

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...