18 Eylül 2012 Salı

TAZE REYHAN ŞERBETİ

Muhterem'le Afiyetle
Taze reyhan şerbetini Cahide Hanım da gördüğüm zaman hemen bir kenara not aldım.
Reyhanı çok severim, mevsiminde taze taze, mevsim dışında da kurusunu sık sık kullanırım.
Daha önce şerbetini hiç görmemiştim, hemen denedim.
Reyhana has tad ve koku aynen şerbetinde de  oluyor ve muhteşem bir renk ortaya çıkıyor.
Sıcak havalar henüz geçmeden, reyhan tezgahlardan kalkmadan denemenizi öneririm.
"Afiyetle Kalın"



ev yapımı reyhan şerbeti
TAZE REYHAN ŞERBETİ;
Malzemeler;
1 demet mor yapraklı reyhan, (rengi ne kadar mor olursa rengi o kadar canlı oluyor)
8 su bardağı su,
7 yemek kaşığı toz şeker,
5-6 parça limon tuzu,
Not;
Ben reyhan şerbetini yaptığım zaman limon tuzum yoktu, onun yerine 2 adet limonun suyunu sıktım, aynı renk ve tat ortaya çıktı. Limon tuzu yerine limon suyu da kullanabilirsiniz.
Servis için;
Limon dilimleri ve buz küpleri.

reyhanlı içecek
TAZE REYHAN ŞERBETİ TARİFİ;
1 Demet reyhanı yıkayın, elinizle parçalayarak sürahiye koyun.
Üzerine kaynar su, limon tuzu veya suyu, şeker ilave edip, karıştırın.
Sürahinin ağzını kapatıp, bir kaç saat bekletin.
Ilınınca buzdolabına yerleştirin.
İyice soğuduktan sonra süzerek servis yapın.

 "Afiyet Olsun"

9 yorum:

  1. ablacım ellerine sağlık bendede nefis erik suyu var:) memleketimizin eriklerinden:))
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Malatya'da çok sık tüketilen,kurutulan bir yeşillik. Ama ben kurusu hariç kullanamıyordum. Bu şerbeti mutlaka deneyeceğim..Çok teşekkürler..Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Canım reyhan şerbetini bu yaz oldukça fazla blogta gördüm ve açıkçası merak ettim.Ellerine
    sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. bende tadını çok merak ettim , yapımı da çok pratik ellerine emeklerine sağlık.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Hic denemedim,,, ama cok güzel bir renk vermis... ELlerinize saglik.... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  6. baçemde var ama yeşil yapraklı uçlarında mor yapraklar var onları toplayıp deneyeyim:) sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel resim çekmişsiniz. Süslemenize bayıldım. Bu tarifi ben de cahide ablanın sitesinde görmüştüm ilk. Denemeyi istiyorum ama bu reyhan marketlerde satılır mı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için teşekkür ederim.
      Ben bazı marketlerde rahatlıkla reyhanı buluyorum ama en taze ve mor renkli olanını her zaman pazarda buluyorum.

      Sil
    2. Umarım markette bulabilirim

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...