28 Eylül 2012 Cuma

PATLICAN BALIĞI-LALENGİ

Patlıcanın kızartması nefis oluyor, ah bir de az yağ çekseydi, sağlıklı olsaydı : )
Neyse ki sık sık yapmıyoruz.
Bu tarifi Narince'de gördüm, hemen denedim, bayıldım : )
Hatta aynı sos malzemesi ile kabak bile pişirdim.
Sosun tadı pişince aynı krepe benziyor, pişirdiğiniz patlıcanları sıcakken çıtır çıtır hemen tüketin.
Bekleyince veya üzerine sos dökünce yumuşuyorlar.
Diğer patlıcan tariflerimi görmek için, bakınız;

Patlıcan Tarifleri

"Afiyetle Kalın"
PATLICAN BALIĞI-LALENGİ;
Malzemeler;
4 adet patlıcan,
Pane için;
1 su bardağı süt veya su,
1 su bardağı un,
1 adet yumurta,
1 çay kaşığı karbonat,
Tuz,
Kızartmak için; sıvı yağ.
TARİFİ;
Patlıcanları alacalı soyun, tuzlu suda 15-20 dakika bekletin.
Suyun içinden sıkarak çıkarın.
İnce dilimler halinde kesin.
Not;
Kalın dilimlerseniz, patlıcanlar pişmeyecektir.
Pane malzemelerini karıştırarak pane sosunu hazırlayın.
Sosun kıvamı koyu bulamaç halinde olacak, gerekirse biraz daha süt veya su ekleyebilirsiniz.
Patlıcanları bu karışıma bulayarak, kızartın.
"Afiyet Olsun"  

9 yorum:

  1. Afiyet olsun sevgili Muhterem. Biz de çok sevdik lalengiyi, ama dediğin gibi bekletmeye gelmiyor hemen yemeli. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı cumalar, Çok güzel,çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  3. Tam sıcak sıcak kahvaltılık olmuş. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. Yaz demek eve dönerken patlıca kızartası kokusu demek
    Ellerine sağlık arkadaşım
    İyi hafta sonları

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım harika.

    YanıtlaSil
  6. Tarifinin yaptım yayınladım. Tekrar ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nilay,
      Tarifi beğenip, denemene çok sevindim.
      Eminim güzel olmuştur, ellerine sağlık.

      Sil
  7. Adsız07:38

    Aynı harcın içine sarımsak katarak da harika bir lezzet ya anlayabilirsiniz.hatta kekik bile.bir de ayni harcı patates kabak ispanak dereotu balığında da deneyebilirsiniz.gerçekten şahane oluyor.yani sizin üreticiliğinize kalmış.afiyet olsun

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...