10 Eylül 2012 Pazartesi

KAHVALTI MASASI 24-KÖYDE KAHVALTI (1)

kahvaltı
Merhaba 😊
Bloga bu kadar ara verince ilk yazıyı yazmakta epey zor oldu.
Tatilden döneli 10 gün oldu, fakat eve ve İstanbul'a uyum süreci, ziyaretler, düğünler derken sayfamı güncellemeye bir türlü fırsat bulamadım.
Oysa mevsimindeyken yayınlanacak pek çok tarifim ve sebze dosyalarım var.
Ama hiç endişeniz olmasın ilk yazıyı yazdıktan sonra gerisi tıkır tıkır geliyor, birikmiş mevsim tariflerimi en kısa zamanda yayınlayacağım.
"Tatildeyim"  yazısında bahsetmiştim, bu yıldan itibaren köyde kendi evimize yerleştik, tatillerimizi orada geçireceğiz.
Tatilimizin ilk günleri evin temizliği ve yerleşme telaşı ile geçti.
Daha sonra başta kahvaltı olmak üzere pek çok misafir ağırladım.
Her zaman ki gibi hepsinin resimlerini çekemedim ama çektiklerimi bu yazıda paylaşmaya karar verdim.
Bu arada; köyde ki evimde henüz fırınım yok, bu yüzden ocakta pişirilerek hazırlanan tariflerle menülerimi hazırladım.
Açıkçası fırın olmadan da pek çok çeşit hazırlanabiliyor.



KÖYDE KAHVALTI MASASI-1
Bu kahvaltı masasını bayramdan 2 gün sonra eşimin ablası ve ailesi için hazırladım.
Toplam 13 kişiydik, aslında hepimiz İstanbul'da oturuyoruz ama tatillerde köye gidince orada da görüşmüş oluyoruz.

Kahvaltı mönüsünde;
Klasik kahvaltılıkların, mis gibi bahçe domatesi ve salatalığı ile yapılan salatanın dışında,

Et Kavurma (Soğumasın diye masaya koymadığım için resimlerde görünmüyor)

Etimekli Patlıcan Salatası

Bu tarifi çok seviyorum, ani misafir geldiğinde, yakında bakkal ya da ekmek fırını olmadığında, ya da fırınınız olmadığında çok işe yarıyor.


Resimlerde balkonumuzun daha çok Karadeniz'e bakan bölümünü görüyorsunuz, yan tarafından da yine dağları ve kuş bakışı İsmail Köyü'nü görüyoruz.

köyde kahvaltı
KÖYDE KAHVALTI MASASI-2
Bu kahvaltı masasını da Ramazan Bayramı'nın 1.günü eşimin abileri için hazırlamıştım.
Eve taşınalı henüz 2 gün olmuştu, mutfakta kullanacağım tabak-bardak kolilerini bile henüz tam olarak açmamıştım.

Bu kahvaltının mönüsünde;
Klasik kahvaltılıkların, mis gibi bahçe domatesi ve salatalığı ile yapılan salatanın dışında,

Krep Usulü Kabak Mücveri

Domatesli Köy Biberi


Köyde kaldığımız süre boyunca sebze ve meyveye neredeyse hiç para vermedik.
Başta Emine halam, eşimin abisi, ablası, komşumuz Mükerrem abla bahçede yetiştirdikleri ürünlerden bize bol bol getirdiler.
Hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Yaz tatilimizde köyde çektiğim resimleri gezi sayfamda yayınladım, görmek için, bakınız;

Yaz Tatili 2012

Çatalzeytin'nin Köylerinden Manzara Resimleri

İsmail Köyü-Doğa Resimleri

"Afiyetle Kalın"

7 yorum:

  1. hersey cok guzel guzel gozukuyor masaniz, balkon manzaraniz, nefis el yapimi meyvesunuz,taze sebzeler hepsi hepsi afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  2. canım memleketim:) ne güzel değilmi ablacım..
    eviniz hayırlı olsun:)
    artık her yaz taşırsın istanbuldan köye:) eksikler bitmez:)) herşey harika maşallah:)

    YanıtlaSil
  3. Harika bir masa,resmen oradaki oksijeni hissettim.. O ne güzel yeşillik,ne güzel balkon ne de güzel sofra:) Ellerinize sağlık,sevgiler!

    YanıtlaSil
  4. yeni evinizde agiz tadiyla huzurla oturun insallah manzarasina bayildim yemyesil doga mis gibi hava
    insanin ömrü uzar bu güzel yerde
    ocakta pistigi icin daha bir lezzetli olmustur kahvaltiliklar
    ellerine saglik Muhteremcim

    YanıtlaSil
  5. Muhterem'ciğim güle güle sağlıklı güzel günlerde oturun evinizde:))balkonun bir ömre değer maşallah canım:)lezzetler süper gözüküyor ellerine sağlık.
    sohbetiniz ve bereketiniz eksilmesin inşallah canım..

    YanıtlaSil
  6. bende tatilden yeni döndüm Bursada fırsat buldukça bloğa bakabiliyordum ama kimseye yorum atamıyordum nihayet eve döndük ama bilgisayarım çöktü ancak toptan girebiliyorum hayırlı geceler sofranız tam ikramlık afiyet olsun:))

    YanıtlaSil
  7. ayyy ne güxelll.miss gibi köy hvası eşliğinde harika lezzetler.ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...