20 Eylül 2012 Perşembe

BAMYALI MAKARNA

Muhterem'le Afiyetle
Bamya tezgahlardan kalkmadan bu yılın son tarifini verelim.
Daha önce bahsetmiştim, ben bamya yiyemiyorum.
Bamya pişirdiğim zaman yanında mutlaka pilav veya makarna hazırlarım.
Canım annemde ben küçükken öyle yapardı.
Bamya pişirdiği günlerde yanında ki yemeği beni düşünerek hazırlardı. 
Bu tarifte ise bamya ile makarna bir araya geliyor.
Bamya böyle doğrandığı zaman salyasını salacak diye sizi korkutmasın.
Bamyanın salyasını doğrama biçimi değil, limon suyu engelliyor.


 
 
Bamyalı makarna tarifi için "bamya" model makarna kullandım.
Halk arasında adı "tekerlek makarna" diye geçsede aslında bu makarna modelinin adı, bamya.
Bamyayı yuvarlak halkalar halinde doğradığınız zaman bu model makarnanın adının neden bamya olduğunu anlayacaksınız.
Bamya ile hazırladığım diğer tariflerimi görmek için, bakınız;

Bamya Tarifleri

"Afiyetle Kalın"


BAMYALI  MAKARNA;
Malzemeler;
1 paket makarna,
Sosu için;
250 gram bamya,
2 adet domates,
1 adet kuru soğan,
1 adet kırmızı biber,
Yarım limon,
1 çay kaşığı toz şeker,
Tuz, zeytinyağı.

BAMYALI MAKARNA TARİFİ;
Makarnayı tuzlu suda haşlayıp, süzün.
Makarnaya 5-6 yemek kaşığı sıvı yağ ekleyip, karıştırın.
Bamyaları yıkayıp süzün, tepesini külah şeklinde keserek soyun.
Yuvarlak dilimler halinde doğrayın.
Soğanı küçük küçük doğrayın, zeytinyağında pişirmeye başlayın.
Üzerine yine küçük doğradığınız kırmızı biberleri ve  kabuğunu soyarak doğradığız domatesi ekleyin.
Birlikte 5 dakika soteleyin, üzerine doğradığınız bamyaları ekleyin.
Tuzunu, limon suyunu ve toz şekerini ilave edin.
İstediğiniz baharatları da ekleyebilirsiniz.
Bamyalar yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişirin.
Makarnayı servis tabağına alın, üzerine hazırladığınız sosu yerleştirin.

"Afiyet Olsun"

9 yorum:

  1. Canim ellerine saglik .Kizlarimin sevdikleri yemeklerden biri makarna hic hayir demezler .

    YanıtlaSil
  2. Adsız12:59

    Nefis Bamyali ilk kez goruyorum malarnayi senlendir diniz ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  3. yaklaşık beş dk dır gülüyorum ablacım biz buna kardeşimle hep tekerlek makarna derdik:)) meğerse hakikaten bamyaymışş:)
    ellerine sağlık ablacımm..

    YanıtlaSil
  4. ne şirin olmuşlar yaaaa, elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Bamya sevenler için müthiş lezzetli bir makarna olmuş.
    Harika !!!

    YanıtlaSil
  6. eline sağlık böyle güzel bir sunum hiç aklıma gelmemişti..

    YanıtlaSil
  7. Bamyayla yapmadığım kalmadı:)ızgara..nugget..zeytinyağlı,etli..)Ama makarnayla denememiştim....iyi fikir

    YanıtlaSil
  8. Bamya ve makarna guzel olmus ikili.. Bende onceleri bamya sevmezdim ama simid cok seviyorum ve de sade seviyorum..
    Uzerine yogurt ekliyorum oh oh miss oluyor..
    PIlav bamya cacikta guzel oluyor, Gayet harika bir menu olmus makarnayla da eline saglik olsun canim..

    YanıtlaSil
  9. Adsız21:02

    Bamya ve makarna seçimindeki uyuma bayıldım Muhterem Abla. Bamya ile makarnayı birleştirme fikrin de ayrıca çok orjinal. Hem fikrine hem ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...