14 Ekim 2010 Perşembe

ETİMEKLİ PATLICAN SALATASI

Patlıcan Böreği tarifini verirken "bu sezonun son patlıcanlı tarifi" demiştim ama Pazartesi günü yemeğe gelen misafirlerime hazırladığım patlıcan salatasını yayınlamadan geçemezdim.
Bu salatayı ilk kez Portakal Ağacı'ndan Hatice'de görmüştüm.
Bütün yaz yapacağım diye niyetlenip, bir fırsatını bulamadım.
Sonbahar'ın ve soğukların kendisini iyice hissettirdiği bu günlerde patlıcan ile hazırlanan bu salatayı denemek kısmet oldu.
Görüntüsü olduğu kadar, tadınıda çok beğendim.
Not;
Bazı tariflerde közlenmiş patlıcan kullanılmış ama ben patlıcanı kızartarak kullandım.
Bu malzeme ile küçük boy iki oval tepside salata hazırladım.
Bu ölçü ile daha büyük, tek bir servis tabağında salatayı hazırlayabilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"

ETİMEKLİ PATLICAN SALATASI;
Malzemeler;
1 kilo patlıcan,
1 paket etimek,
3 adet közlenmiş kırmızı biber,
2 su bardağı yoğurt,
3 diş sarımsak,
Tuz, kırmızı pul biber, kuru nane,
Kızartmak için;
Sıvı yağ.
TARİFİ;
Patlıcanları alacalı soyun ve tuzlu suda 15-20 dakika bekletin.
Patlıcanları sudan sıkarak çıkarın ve küp küp doğrayın.
Kızgın sıvı yağda kızartın.
Servis tabağının dibine etimekleri parçalayarak yerleştirin.
Üzerine kızarttığınız ve tuz serptiğiniz patlıcanları yerleştirin.
Sarımsaklı yoğurdu patlıcanların üzerine yayın.
Yoğurdun üzerini kırmızı biberden kestiğiniz şeritlerle süsleyin.
Kuru nane ve kırmızı pul biber ile süslemenizi tamamlayın.
Not;
Yoğurdun etimeği çok yumuşatmaması için servisten 2 saat önce yoğurdu ekleyin.
"Afiyet Olsun"

*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Eminönü Yeni Camii Hünkar Kasrı'nın restorasyonu ile ilgili yazıyı ve Yeni Camii için hazırladığım videoyu görmek için, bakınız;
Muhterem'le Geziye-Yeni Camii Hünkar Kasrı

18 yorum:

  1. cok guzel olmus ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. Canımmm etimek salatasını çok seve
    rim.Patlıcanada aşığım patlıcanlı
    hiç yapmamıştım deniycem.Ellerine
    sağlık kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve şifa dolu olmuş.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. görünüm olarak çok güzel duruyor. tahmin ediyorum ki tadı da çok güzeldir. patlıcanlı herşeyi çok begenerek yerim.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık Muhterem Ablacığım:))
    etimekle hiç aram yok tarifler beni cezbetse de markette elim ona gitmiyor:)) kırmızı biberin verdiği renge bayıldımm:))

    YanıtlaSil
  6. çok güzel olmuş,içinde patlıcan olan bütün tarifler çok güzel oluyor.elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. yazın bitmesine sevindim kışı severim, tek üzüldüğüm patlıcanla domatesin de yaz ile gitmesi:) ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  8. bu salatanın tarifini bende almıştım.ama denemeye fırsat bulamadım bir türlü.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  9. çok güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Canım merhaba; etimek salatası çok hoş olmuş,ellerine sağlık..geziler çok paylaşımlı teşekkürlerrrr...

    YanıtlaSil
  11. bende denemiş ve lezzetini çok beğenmiştim..elleirne sağlık canım..sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Salata çok güzel olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. COK DEGISIK HEMEN DENEMEK LAZIM
    ELLERINE SAGLIK CANIM
    SEVGILER

    YanıtlaSil
  14. etimekler yumuşasa daha rahat yenmezmi diye düşündüm ama sen yumuşamasın diyorsan öylesi güzeldir tabiki..

    ellerine sağlık..zaten yoğurt kızarmış patlıcana yakışır..etimeklerde onlara ...:))ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  15. Muhteremcim bu ay etkinlik sirasi bende sende katilirsan cok memnun olurum.
    Etkinligimin konusu YALANCI YEMEKLER:
    Serap

    YanıtlaSil
  16. ELLERİNE SAĞLIK .PATLICAN SEVEN BİRİ OLARAK DENEMEM GEREKEN BİR TARİF DİYE DÜŞÜNÜYORUM.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  17. canım salatan yine nefis olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun

    blogumda bir etkinlik var katılmak istersen
    beklerim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  18. canım çok güzel olmuş değişik bir tarif eline emeğine sağlk

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...