18 Haziran 2020 Perşembe

MANTARLI, HİNDİ GÖĞÜS

Muhterem'le Afiyetle
Yine kısa bir aradan sonra merhaba 😊
Bu yıl Korona virüsün verdiği huzursuzluk sebebiyle yeterince tarif ekleyemesemde, burayı güncel tutmaya çalışıyorum.
Bu yazıyı size Kastamonu Çatalzeytin'de bulunan evimizden yazıyorum.
Seyahat yasaklarının kalkmasından sonra 15 gün önce eşimle birlikte memleketimize geldik.
İstanbul'da 3 ay süren kabus gibi ev karantinasından sonra burası tam anlamı ile Cennet gibi geldi.
Buraya gelince iş güç, yerleşme telaşları derken buraya yazı yazmaya fırsatım olmadı.
Birde burada ne yazık ki internet büyük sorun.
Bu yazıyı telefonumun mobil bağlantısı ile yazıyorum, ne yazık ki çok fazla kapasitesi yok.
İnternetim olduğu sürece, yazı yazmaya fırsatım olduğu sürece burayı güncellemeye çalışacağım.


hindi eti tarifleri
Gelelim bugünkü tarifimize;
Hindi etini son yıllarda tavuk etinden daha sağlıklı olduğu için tercih ediyoruz.
Son yıllarda parça parça satılan bir ürün olduğu için daha kolay alma imkanına kavuştuk.
Hindi kapama, göğüs, but, baget, ızgara tava gibi çeşitleri var.
Bu ürünlerle hazırladığım hindili tariflerimin linkini aşağıya ekledim.
Hindi eti, tavuk eti gibi yumuşak ve sulu bir et değil.
Pişirdiğiniz zaman hele göğüs eti ise yavan olabilir.
Göğüs eti olarak aldığım zaman mutlaka bugünkü tarifte ki gibi bol sebzeli, domatesli, mantarlı pişiriyorum.
Bu hali ile daha lezzetli oluyor.

sunum önerisi
Konu ile ilgili tarifler;
Bu tarifi Yoğurtlu Kereviz Salatası ve Pirinç Pilavı ile birlikte servis yaptım.

Mantar Tarifleri

Hindili Tariflerim;

Fırında Hindi Baget

Hindi Kapama

Taze Patatesli Hindi But

Hindi Yahnisi

"Afiyetle Kalın"

MANTARLI, HİNDİ GÖĞÜS;
Malzemeler;
Yarım kilo hindi göğüs eti,
Yarım çay bardağı zeytinyağı,
2 adet büyük boy soğan,
Yarım kilo kültür mantarı,
Mantarı haşlamak için; yarım limon.
3 adet domates,
3 adet sivri biber,
Maydanoz,
Tuz,
Kırmızı pul biber, karabiber.

hindi kuşbaşı
MANTARLI, HİNDİ GÖĞÜS TARİFİ;
Hindi göğüs etini kuşbaşı büyüklüğünde doğrayın, yıkayıp süzün, tencereye yerleştirin.

hindili tarifler
Hindi, suyunu salıp çekinceye kadar pişirin.
Üzerine zeytinyağı ilave edin.
Hindi göğsü biraz yavan ve kuru bir et olduğu için yağı biraz fazla kullanabilirsiniz.

Küçük küçük doğradığınız soğanları ilave edin.

Mantarları dilimleyin, kaynamış limonlu suyun içinde 2-3 dakika kaynatıp, süzün.
Üzerinden soğuk su geçirin.
Not;
Bu işlemi mantarın kara suyunu atmak için yapıyoruz.
İyice süzdüğünüz mantarı da tencereye ilave edin, bir kaç dakika kavurun.

Domateslerin kabuğunu soyun, küp küp doğrayın.
Tencereye ilave edin.

Yeşil biberlerin tohumlarını çıkarın, halka halka doğrayın, tencereye ilave edin.
Damak tadınıza uygun tuzunu ve baharatlarını ilave edin.

Düşük ısıda ki ocakta ağır ağır pişirin.
İsterseniz piştikten sonra maydanoz ilave edin.
Ya da maydanozu servis sırasında ekleyin.

"Afiyet Olsun"

4 yorum:

  1. Adsız22:41

    ellerinize sağlık Tevhide

    YanıtlaSil
  2. Sizi severek takip ediyorum.Ellerinize sağlık, afiyet olsun.Zehra

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...