21 Nisan 2021 Çarşamba

TAZE ZERDEÇALLI MANTAR SOTE

Muhterem'le Afiyetle

Bugün size isterseniz ana yemek olarak yapabileceğiniz, isterseniz garnitür, isterseniz et-tavuk-köfte yanına eşlikçi olarak kullanabileceğiniz bir tarifim var.
Eminim bu tarifi herkes yapıyordur.
Bu tarifin farkı ise içinde taze zerdeçal olması.
Zerdeçal son yıllarda sık sık karşımıza çıkan bir baharat.
Özellikle geçen yıl hayatımıza giren Koronavirüs sebebi ile bağışıklık sistemini destekleyecek ürünlere daha çok yer vermeye başlayınca adı daha çok anılır oldu.
Ben zerdeçalı en çok Prof. Dr. Osman Müftüoğlu Hocanın önerilerinde duyuyorum.
Taze bulursam tazesini, bulamazsam toz zerdeçalı kullanmaya devam ediyorum.

turmeric

Konu ile ilgili tariflerim;


Taze Zerdeçallı Basmati Pilavı 👈Taze zerdeçal hakkında ayrıntılı bilgi bu yazıda

 
"Afiyetle Kalın"

mantar tarifleri

TAZE ZERDEÇALLI MANTAR SOTE;
Malzemeler;
Yarım kilo mantar, (ben kültür mantarı kullandım)
2 adet büyük boy soğan,
2 adet kırmızı biber,
5 adet yeşil sivri biber,
2 adet taze zerdeçal, (yoksa 1 çay kaşığı toz zerdeçal)
Zeytinyağı,
Tuz, Karabiber.

taze zerdeçal resmi

TAZE ZERDEÇALLI MANTAR SOTE TARİFİ;
Zerdeçalı taze kullanacaksanız, dışını sebze soyacağı ile soyun.
Taze zerdeçalın elinize boyası çıkmasın diye eldiven kullanmanızı öneririm.

curcuma recipes

Mantarları suda bekletmeden hızlıca yıkayın.
Soğanları, kırmızı ve yeşil biberi doğrayın.
Zerdeçalı dilimleyin.
Not;
Ben zerdeçalı dilimleyerek kullandım ama rendeleyerek de kullanabilirsiniz.
Rendelenmiş zerdeçal daha fazla renk veriyor.

zerdeçallı mantar sote nasıl yapılır?

1- Tencereye mantarları alın, suyunu salıp çekinceye kadar pişirin.
2- Mantarlar suyunu çekince içine (yarım çay bardağına yakın) sıvı yağ dökün. (ben riviera zeytinyağı kullandım)
3- Rengini vermeye başlaması için önce zerdeçalı ilave edin.
Bir kaç dakika bu şekilde pişirin.
4- Doğradığınız soğanları ilave edin, bir kaç dakika birlikte pişmeye bırakın.
5- Kırmızı biberleri ilave edin.
6- Yeşil biberleri, damak tadınıza uygun tuzunu, karabiber, pul biber gibi baharatlarını ilave edin.
Ocağın ısısını biraz düşürerek pişmeye bırakın.

Biberler ve soğanlar biraz yumuşayınca yemeğiniz pişmiş demektir.
İsterseniz sıcak, isterseniz ılık veya soğuk olarak servis yapabilirsiniz.
Ben zerdeçallı basmati pilavı ve ayran ile birlikte servis yaptım👇

menü önerisi

"Afiyet Olsun"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...