18 Ocak 2022 Salı

MOR HAVUÇLU PİLAV

Muhterem'le Afiyetle

Geçtiğimiz sene, daha önce pek almadığım mor havucu sık sık alıp, çeşitli tariflerde kullandım.
Tadı turuncu havuçtan çok farklı değil, rengi de muhteşem olunca da  benim için kış aylarının vazgeçilmez sebzelerinin arasına girdi. 
Bu yılda mor havuç alıp, tariflere devam ediyorum.
Bence mor havuç, turuncu havuçtan daha sert bir yapıya sahip.
Bu sebeple genellikle pişirilerek hazırlanan tariflerde kullandım.
Çorbasını, taratorunu, salatasını hazırladım.
Tarifini verdiklerimin linkini aşağıya ekliyorum.

purple carrot rice

Böyle güzel renk veren sebze ile birde pilav yapmaya karar verdim.
Mor havuç, bugünkü tarifimiz olan pilavda da muhteşem rengini esirgemedi.
Kavruldukça ve piştikçe rengini pirince verdi.
Pilav için Basmati pirinç kullandım ama baldo pirinç veya diğer pirinç çeşitleriyle de bu pilavı hazırlayabilirsiniz.

siyah havuçla yapılan tarifler

Mor Havuç ile hazırladığım tarifler;
 
Mor Havuç Çorbası 👈Mor Havuç hakkındaki bilgiler bu tarifte
 
Mor Havuç Tarator (Yoğurtlu Salata)
 
 

Pirinç Salatası (Mor havucu salatalara garnitür olarak ekleyebilirsiniz)

"Afiyetle Kalın"

MOR HAVUÇLU PİLAV;
Malzemeler;
2 su bardağı Basmati veya baldo pirinç,
2 yemek kaşığı tereyağ,
5-6 yemek kaşığı sıvıyağ,
2 adet mor havuç,
4 su bardağı su, (tavuk suyunuz varsa yarısını tavuk suyu kullanabilirsiniz)
Tuz.

MOR HAVUÇLU PİLAV TARİFİ;
Basmati pirincini 2 saat önceden kaynar su ile ıslatın.
 

purple carrot recipes

1- Mor havucun dışını soyun.
2- Zar boyutunda küçük küçük doğrayın.
3- Tereyağı ve sıvıyağı pilav tenceresinde eritin, mor havucu ilave edin.
4- Mor havucun rengini vermesi için 1-2 dakika yağda kavurun.
5- Suyunu süzdüğünüz Basmati pirincini tencereye ilave edin.
6- Pirinci iyice karıştırın.
7- Pirinci 6-7 dakika boyunca karıştıra karıştıra hafif kavurun.
8- 4 su bardağı su ilave edin.
    Not;
    Eğer tavuk suyunuz varsa 2 su bardağını tavuk suyu, 2 su bardağını su olarak kullanabilirsiniz.
    Su ölçüsü pirincinizin cinsine ve markasına göre değişiklik gösterebilir, gerekirse tekrar su ilave 
    ilave edebilirsiniz. 
    Damak tadınıza ve sağlık durumunuza göre tuzunu ilave edin.
9- Kısık ocakta pirinç suyunu çekinceye kadar pişirin.
    Piştikten sonra demlenip, kendisine gelmesi için 10 dakika kadar dinlendirin.


 "Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...