2 Haziran 2018 Cumartesi

BÖĞÜRTLENLİ DONDURMA

Muhterem'le Afiyetle
Haziran ayına, yaz meyvelerinden biri olan böğürtlen ile başlayalım.
Bu böğürtlenleri geçen yaz köyde toplamıştık, Kastamonu'da oğlumda kaldığım günlerde de dondurma hazırlamıştım.
Böğürtlenler aşılı-yetiştirme böğürtlen değil, doğal hayatın içinde kendiliğinden büyüyen böğürtlendi.
Dondurma yaparken genellikle meyveyi dondurma malzemesi ile birlikte çırpıyorum, bu da dondurmanın renkli olmasına sebep oluyor.
Bu sefer böğürtlenleri çırpmadım, püre yapmadım, olduğu gibi kullandım.
Görünüm olarak benim çok hoşuma gitti, size tavsiyem böğürtleni parçalamayın, bütün olarak kullanın. 
Bu tarifte, evde dondurma yaparken illa dondurma kalıbına gerek olmadığını göstermek için ayrıca bardakta dondurma hazırladım.
Bardakta ki dondurmaya çubuk olarak hazır dondurma çubuklarından kullandım ama onu da bulamazsanız çay kaşığı kullanabilirsiniz. 
"Afiyetle Kalın"



Hand made Blackberry ice cream
BÖĞÜRTLENLİ DONDURMA;
Malzemeler;
1 su bardağı böğürtlen,
3 tepeleme yemek kaşığı labne peyniri,
1 poşet krem şanti,
5 yemek kaşığı süt,
4 yemek kaşığı pudra şekeri, (pudra şekeri yerine bal kullanabilirsiniz)
1 paket vanilya.

hand made
BÖĞÜRTLENLİ DONDURMA TARİFİ;

resimli tarif
Kasenin içine labne peyniri, krem şanti, süt, vanilya, pudra şekerini ilave ederek pürüzsüz oluncaya, kıvam alıncaya kadar çırpın.

Blackberry
Böğürtlenleri ayıklayın, yıkayıp süzülmesini sağlayın.

Dondurma karışımının içine 1-2 yemek kaşığı böğürtlen ekleyin.
Yavaşça karıştırın.

Hazırladığınız karışımı dondurma kalıplarının ve bardakların içine doldurun.

Kalıpların içinde ki dondurmalara kaşıkla tekrar böğürtlen ilave edin.

Dondurma kalıplarını tezgaha bir iki defa vurarak içinde ki hava kabarcıklarının gitmesini sağlayın.

Kalıpların çubuklarını takın.
Bardakla yaptıklarınıza tahta dondurma çubuklarını batırın.

ice cream
Tahta dondurma çubuğunuz yoksa çay kaşığı batırabilirsiniz.

 Derin dondurucu da en az 5 saat bekletin.

"Afiyet Olsun"

3 yorum:

  1. I'm mm nefis gözüküyor . 😊 ellerine sağlık . Bende çocuklara yapayım . 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,çocuklarınıza mutlaka yapın.
      Ev yapımı gibisi yok :)

      Sil
  2. çok lezzetli görünüyor elinize sağlıkk

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...