11 Haziran 2018 Pazartesi

YELPAZE PATLICAN KEBABI

Muhterem'le Afiyetle
Yelpaze patlıcan, patlıcanlı yelpaze kebabı veya yelpaze kebabı, pek çok ismi olan bu patlıcan yemeği yaz ayları için masanıza çok yakışacak lezzetli bir yemek.
Bu kadar çok çeşidi ve tarifi yapılan başka sebze var mı bilmem?
Yaz aylarının en çok sevilen ve tüketilen sebzelerinden olan patlıcan esnek yapısı sayesinde binbir şekle giriyor.
Bu durumdan oldukça hoşnutum, sonuçta aynı sebze ile farklı yemek hazırlamak bizim işimizi kolaylaştırıyor.
Yelpaze kebabını Ramazan'da iftar misafirlerim için hazırladım.
Beylerin dahil olduğu yemek masaslarında sebze seçeneğimiz ne yazık ki çok fazla yok.
Kışın ıspanak, yazın patlıcan yemekleri yapmaya çalışıyoruz.
Her zaman da aynı patlıcan tarifini yapmak istemiyoruz.
Bu sebeple değişik patlıcan tariflerini çok severek yaparım.
Yelpaze kebabını, iftarda fazla yemek yenmediği için patlıcanları küçük boyda seçtim.
Uzun kemer patlıcan ile yapılan kebaplar yelpazeye daha çok benziyor.
Köftesini ve patlıcanı önceden kızartmadım, köfteyi yerleştirdikten sonra patlıcanların üzerine yağ sürdüm, fırında ön pişirme yaptım.
Ön pişirmede köfteler ve patlıcan biraz kızardı ve daha da lezzetlendi.
Daha sonra salçalı sos ile birlikte bu sefer üzerini de örterek fırında pişirdim.
Mönüsünde Yelpaze Patlıcan Kebabı olan iftar masasının resimleri 👉BURADA
Daha önce yayınladığım Patlıcan tariflerim 👉BURADA
Daha önce yayınladığım Köfteli tariflerim 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"



patlıcanlı yelpaze kebabı
YELPAZE PATLICAN KEBABI;
Not;
Yapım aşamasında gördüğünüz resimleri misafir için hazırladığım sırada çektim.
Misafir için 2 kilo patlıcan kullandım, tarifi 1 kilo patlıcan için veriyorum!!!!
Malzemeler;
1 kilo patlıcan,
Köfte malzemesi için;
300 gram orta yağlı kıyma,
1 adet orta boy soğan,
1 adet yumurta,
6-7 dal maydanoz,
Tuz, karabiber, kırmızı pul biber,
Ayrıca;
2 yemek kaşığı salça,
Zeyitnyağı, tuz.

patlıcan resmi
YELPAZE PATLICAN KEBABI TARİFİ;
Patlcanların baş kısmını kesin, alacalı olarak kabuklarını soyun.
Tuzlu suyun için 15 dakika bekletin.
Tuzlu suyun içinden suyunu sıkarak çıkarın, yıkayın.

Patlıcanları alt geniş kısmından başlayarak, baş kısmına doğru baş kısmını ayırmadan dilimleyin.

Baş tarafı kesilmeyecek, dilimleri tutacak!
Üzerine bastırdığınızda yelpaze gibi açılacak.

yelpaze kebabı resimli tarif
Köfteyi hazırlamak için;
Kıymanın içine, rendelediğiniz soğanı, yumurtayı, damak tadınıza uygun tuzunu ve baharatlarını, küçük küçük doğradığınız maydanozları ekleyin ve yoğurun.

Hazırladığınız köfteyi Patlıcan dilimlerinin içine, patlıcan dilimlerinin boyuna uygun yerleştirin.
Ben ayrıca köfte şekli vermedim, Frenk tavası tarifinde yaptığım gibi köfteyi bir miktar elime alıp, dilimlerin içine yerleştirip, orada şekil verdim.

Köfte ile doldurduğunuz patlıcanları fırın tepsisine dizin.
Üzerlerine zeytinyağı sürün.
Üzerini örtmeden, önceden ısıttığınız 200 derecelik fırında kızarıncaya kadar pişirin.

Fırınlama işlemini patlıcanların ve köftenin biraz daha lezzetlenmesi için yapıyoruz.
Köfte ilk fırınlanmada yerini sağlamlaştırmış oluyor.

2 yemek kaşığı salça, yarım çay bardağı zeytinyağı ve 2 su bardağı su ilave ederek salçalı bir sos hazırlayın.
Fırında kızaran patlıcanların üzerine hazırladığınız salçalı sosu dökün.
Üzerini folyo ile kapatarak tekrar fırına verin.

Salçalı sos ile birlikte pişen yemeğinizi mutlaka sıcak olarak servis yapın.

yelpaze kebabı
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...