19 Şubat 2021 Cuma

KEREVİZ YAHNİSİ

Muhterem'le Afiyetle

Yahni denince insanın aklına öncelikle etle yapılan yahniler, özellikle "Papaz Yahnisi" tarifi geliyor.
Fakat yahniyi et-sakatat-balık-tavuk-hindi gibi ürünlerin dışında sebzeyle de yapabilirsiniz.
Yahninin en önemli özelliği içinde et ürünü olması ve tencerede sulu yemek gibi pişmesi.
İstediğiniz sebze ile yahni yapabilirsiniz.
Daha önce başta sakatat çeşitleri olmak üzere pek çok yahni tarifi verdim.
Linklerini aşağıya ekledim.
Ben bu tarifte kereviz kullandım daha öncede enginar ile hazırlamıştım.
Enginar ile hazırladığım yahninin tarifi de aşağıdaki linklerin arasında😊
 

yahni tarifi

Kereviz yahnisi yaparken en çok kereviz kullandım fakat hem renk, hemde tat vermesi için patates-biber-havuç gibi sebzeler ekledim.
Kerevizle aranız çok iyi değilse kereviz miktarını azaltıp, diğer sebzeleri arttırabilirsiniz.

yahni nedir?

Konu ile ilgili tarifler;
Kereviz ile hazırladığım diğer tariflerim 👉BURADA
 
 
 
 
 
 
"Afiyetle Kalın"

kerevizle yapılan tarifler

KEREVİZ YAHNİSİ;
Malzemeler;
300 gram dana kuşbaşı et,
3 adet büyük boy kereviz,
Yarım limon suyu,
2 adet orta boy patates,
2 adet orta boy soğan,
2 adet orta boy havuç,
2 adet kırmızı biber,
4 adet yeşil sivri biber,
Kerevizin yaprakları veya maydanoz,
Karabiber, kırmızı pul biber,
Zeytinyağı, tuz. 

kereviz yahnisi tarifi

KEREVİZ YAHNİSİ TARİFİ;
1- Kerevizleri soyup, kararmaması için limonlu suyun içine atın.
2- Kerevizleri ve diğer sebzeleri küp küp doğrayın.
3- Etiniz çiğ ise önce onu yumuşayıncaya kadar pişirin.
    Ben buzlukta kavrulmuş etim vardı onu kullandım.
4- Et piştikten sonra önce yarım çay bardağı kadar zeytinyağı ilave edin.
    Zeytinyağı ile birlikte eti bir kaç dakika pişirin.
    Soğanı ilave edip, birlikte bir kaç dakika pişirin.
    Sert bir yapısı olduğu için önce havuçları ilave edin.
    Daha sonra biberleri ilave edip, 3-4 dakika bu şekilde pişirin.
5- Patatesleri tencereye ilave edin.
6- Kerevizleri tencereye ilave edin.
7- Damak tadınıza ve sağlığınıza uygun miktarda tuz ve baharat ilave edin.
    Sebzelerin üzerini aşmayacak kadar su ilave edin. 
8- Hararetli olmayan, kısık ocakta ağır ağır pişirin.
9- Yemek piştikten sonra incecik doğradığınız kereviz yaprağı veya maydanozu ilave edin.
    Bir kaç dakika daha pişirip ocağı kapatın.
    Sıcak olarak servis yapın.

kök kerevizli yemekler

"Afiyet Olsun"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...