22 Şubat 2021 Pazartesi

BODRUM MANDALİNASI REÇELİ

Muhterem'le Afiyetle

Bugün size nefis bir mandalina reçeli tarifi vereceğim.
Bu tarifi diğer mandalina reçellerinden ayıran en önemli özellik, mandalinanın bütün olarak pişirilmesi.
Bunun için minik boy mandalinalara ihtiyacınız olacak.
Eğer küçük mandalina bulamazsanız; çok büyük ve kalın kabuklu olmayan, herhangi bir mandalinayı ikiye veya dörde bölerek kullanabilirsiniz.
Kabuğu ile nasıl olur? diye düşünmeyin;
Ön pişirim yapılıp, bir parça piştiği ve kabukta ki acısı gittiği için bu hali ile gayet güzel oluyor. 
Ben geçen yıl pazarda bu mandalinaları gördüğüm zaman aklıma bir tek reçel yapmak geldi.
Satıcı mandalinayı seçtirseydi, daha da küçük olanları alacaktım ama bunlarda hiç fena değildi, işimi gördü.
Geçen yıl reçeli pişirdim, yapım aşamaları ile birlikte resimlerini çektim ama tarifi bu kışa kaldı.
Sizi bugün yine bol resimli bir tarif bekliyor😊
 

mandarin jam recipes

Daha önce dilim halinde mandalina reçeli yapmıştım, bütün olarak ilk defa yaptım.
Tarifi, Şef Ramazan Bingöl'ün instagram hesabında gördüm.
Ramazan Bey'in videolu tarifi 👉BURADA
Mandalina ile hazırladığım diğer tariflerim;
 
 
 
 

kinin mandalinası

Kesilmeden bütün halde mandalina reçeli yapmak için;
Resimdeki gibi Bodrum mandalinası-Kinin Mandalinası-Klemantin diye adlandırılan minik boy mandalinaya ihtiyacınız olacak.

Clementines

Mandalinanın bu çeşidi bol kokulu, biraz çekirdekli, ince kabuklu oluyor.
1 avucunuza 2 veya 4 adet sığacak kadar küçük olanları var.

kahvaltılık reçel

Bütün haldeki mandalinanın servisi zor olmuyor mu? diye düşünebilirsiniz.
Bu reçel bir nevi mandalina tatlısı gibi olduğu için hiç sıkıntı olmuyor.
Zaten herkesin önünde bir servis tabağı olduğu için tüketim esnasında bıçakla kesilebiliyor.
Minik olanlar bonbon gibi bir seferde yenebiliyor.
"Afiyetle Kalın"

bütün mandalina reçeli

BODRUM MANDALİNASI REÇELİ;
Malzemeler;
2 kilo Bodrum mandalinası (küçük boy herhangi bir mandalina olabilir) 
2 kilo toz şeker,
1 adet çubuk tarçın,
2 paket vanilya,
Çeyrek limon,
1 çay kaşığı limon tuzu.

karbonatla meyveyi yıkıyoruz
BODRUM MANDALİNASI REÇELİ TARİFİ;
Bu tarifte mandalinanın kabukları soyulmadığı için önden 15-20 dakika 1 tatlı kaşığı karbonat eklediğim suda beklettim, içinde iyice yıkayıp, tekrar duruladım.

Mandalinanın başındaki ve dibindeki kısmı bıçakla çıkarın.
Bu işlem sayesinde şekerli su mandalinanın içine rahatlıkla girmiş oluyor.
 
Diğer mandalinaların da baş kısımlarını keserek çıkarın.
 

Hazırladığınız mandalinaları kaynayan suyun içine atın.

Kabuğundaki acısının gitmesi için 10 dakika kadar suyun içinde kaynatın.
 
Mandalinaları kaynar suyun içinden alın.
 
Küçük olanları bütün olarak, büyük olanları ikiye bölerek tencereye yerleştirin.
 
Toz şekeri her yerini kaplayacak şekilde üzerine dökün.
Tencereye çubuk tarçın, vanilya ve çeyrek limonu ekleyin.
Not;
Tarifte karanfil de var ama biz tercih etmediğimiz için kullanmadım.
Suyunu salması için tencerenin kapağını kapatıp, bir gece bekletin.
 
Ertesi sabah bayaa bir su saldığını görebilirsiniz.
Tencereyi ocağa yerleştirin.
 

Kısık ocakta, 1 saat, ara ara karıştırarak reçeli pişirin.
Mandalinalar şerbeti iyice çekip, rengi şeffaflaştığı zaman pişmiş demektir.
Ocağı kapatmadan 10 dakika önce limon tuzunu ilave edip, birlikte kaynatın.
Ocağı kapattıktan sonra tarçın çubuğunu içinden çıkarın.

Hazırladığınız reçeli temiz ve kuru olan kavanozlara yerleştirin.
Temiz ve kuru kapaklarla kapağını kapatıp, soğuyuncaya kadar ters çevirin.

2 kilo mandalinadan 6 küçük kavanoz reçel çıktı.
Ben reçellerimi genellikle küçük kavanozlarda hazırlıyorum.
Kavanozu açıncaya kadar tazeliğini korumuş oluyor.
Büyük kavanozlar açıldığı zaman hemen bitmediği için uzun ömürlülüğünü kaybetmiş oluyor.
 
"Afiyet Olsun"
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...