24 Ekim 2010 Pazar

MANTARLI PİDE

Muhterem'le AfiyetlePide, özellikle hafta sonları aile bir aradayken seve seve yenen nefis bir hamur işi.
İçindeki malzeme ise, ailenin fertlerinin isteğine göre belirlenir.
Ben et-kıyma-sucuk-sosis gibi şarküteri ürünlü olanları tercih etmiyorum ama eşimin en sevdiği çeşit, bu tarz etli ve şarküteri ürünlü olan pideler oluyor.
Bende bu tarifteki miktarda hamur hazırlayıp, muhtelif boyutlardaki (27-20-18 cm) tart kalıplarımda farklı iç malzemeleri ile hazırlıyorum.
Mesela bu pideyi hazırladığım gün 1 kaşarlı, birde sucuklu pide vardı, herkes istediği pideden yedi.
Bu ölçü ile yuvarlak Borcam ve bir tart kalıbında pide, yada 3 adet tart kalıbında pide çıkıyor.
"Afiyetle Kalın"



mantarlı pide resimleriDiğer pide tariflerim için, bakınız;

Domates Peynirli Pide

Kıymalı Pide

Kaşarlı Pide

Karadeniz Pidesi

Pastırmalı ve Sucuklu Pide-Pizza

mantarlı pide nasıl yapılır?MANTARLI PİDE;
Malzemeler;
Pide Hamuru Malzemesi;
1 adet küçük paket yaş maya,
1 su bardağı ılık su,
1 su bardağı ılık süt,
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 adet yumurta,
2 tatlı kaşığı tepeleme toz şeker,
2 tatlı kaşığı tuz,
Aldığı kadar un (tahminen 5-5 buçuk su bardağı)
Üzerine;
1 adet yumurta,
250 gram kültür mantarı,
Mantarı pişirmek için 3-4 kaşık sıvıyağ,
1 su bardağı kaşar peynir rendesi,
1 yemek kaşığı tereyağ,
3 yemek kaşığı çörek otu.
Kalıbı yağlamak için;
Biraz sıvı yağ ve un.

MANTARLI PİDE TARİFİ;
Mayayı ılık su ve süt içinde iyice ezin.
Sıvı yağı, yumurtayı ekleyip, karıştırın.
Ununu ilave edip, tuzunu ve şekerini ekleyin.
Kıvamlı bir hamur oluncaya kadar yoğurun.
Çok çabuk toparlanan bir hamur olduğu için çabucak toparlanacaktır.
Hamurun üzerini örtüp, sıcak bir yerde 15 dakika dinlendirin.
Dinlenen ve kabaran hamuru ikiye ayırın.
Hamurun diğerini de farklı bir iç malzemesi kullanarak hazırlayabilirsiniz.
Yuvarlak bir Borcam veya benim kullandığım gibi bir tart kalıbını yağlayıp, un serpin.
Hamuru merdane yardımı ile açıp, kalıbınıza kenarları biraz yukarıda olacak şekilde yerleştirin.
Daha sonra kenarlarını içe doğru kıvırın.
Yumurtayı kırıp, iyice çırpın.
Kalıbın içine yerleştirdiğiniz hamuru önce yağlayın, sonra çırptığınız yumurtayı hamurun kenarlarına ve içine sürün.
Ortasının çok kabarmaması için bıçakla bir kaç yerinden delin.
Rendelenmiş kaşar peyniri üzerine yayın.
Mantarı yıkayıp, süzün.
İsterseniz dilimleyerek, isterseniz dörde bölerek doğrayın.
3-4 kaşık sıvı yağda mantarlar suyunu salıp, çekinceye kadar pişirin.
Pişen mantarı biraz soğuduktan sonra kaşar peynirlerin üzerine yayın.
Kenarlarına çörek otu serpin.
Hazırladığınız pideyi sıcak bir yerde mesela önceden ısıtmanız gereken fırının üzerinde yarım saat bekletin.
Önceden ısıttığınız orta hararette ki fırında pişirin.
Fırından çıkarınca üzerine tereyağ sürün.
Sıcak sıcak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

19 yorum:

  1. Canım ne kadar güzel görünüyor elleri
    ne sağlık.Mutlu pazarlar öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. mantar/pide/kaşar! bu üçleme insanın aklını başından alır pazar pazar:)
    şahane görünüyor canım. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Maşallah,pidelerden bir arşiv oluşturmuşsunuz :) hepsi de birbirinden nefis,ellerinize emeğinize sağlık..
    İyi pazarlar diliyorum..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. nefis...
    bende hayır demem banada yapacak birisi olsa şayet :)
    elinize sağlık
    mutlu pazarlar
    seval

    YanıtlaSil
  5. Harika olmus ellerine saglik.
    Sevgiler
    Sefa

    YanıtlaSil
  6. Pide nefis görünüyor ellerinize sağlık.Ben de pişirdim ama mantarlı hiç denemedim.

    YanıtlaSil
  7. piden çok nefis görünüyor ellerine sağlık selamlar canım

    YanıtlaSil
  8. piden çok nefis görünüyor ellerine sağlık selamlar canım

    YanıtlaSil
  9. mantara bayilirim ,neyi olursa olsun hepsini yerim
    pidelerde harika gorunuyor
    ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel olmuş tam haftasonuluk. Ellerine sağlık yiyenlere de afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  11. Muhteremciğim ben bir dilim alıyorum ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. harika görünüyor canım.ellerine gönlüne sağlık.güzel bir hafta diliyorum.öptüm çok.sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. ablacım ellerine sağlık:))
    pekde güzel olmuş kanlıca ile de olurmu ki acaba:) hiç aklıma gelmemişti:))
    mutlu haftalar dilerim:))

    YanıtlaSil
  14. arkadşım bu site sizin ve benim tariflerimi izinsiz yayınlamış.daha öncede ikaz etmiştim kaldırsın diye hala kaldırmıyor.sizin bilginiz varmıydı...
    sitenin linki...

    http://www.pratikyemektarifleri.info/bol-malzemeli-bayat-pide-pizzasi.html

    http://www.pratikyemektarifleri.info/beyti-sarma-kebabi.html

    YanıtlaSil
  15. nefis görünüyor pizza gibi ellerinize sağlık
    Arkadaşım sizi Milföylü lezzetler etkinliği için o güzel tariflerinizle bloguma bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Muhterem ablacım en sevdiğim pide kaşarlı-mantarlı pidedir..Bayıldım pidene nefis görünüyor:)..Ellerine sağlık ablacım..
    Sevgilerimle:).
    aslı

    YanıtlaSil
  17. merhaba ellerinize saglik ancak birsey sormak istiyorum bu pide acaba kuru maya ile olabilir mi yoksa sadece yas maya ile mi yapilmasi gerekli ?

    YanıtlaSil
  18. Işıl'a;
    Sevgili Işıl,
    Ben bu tarz hamur işlerinde yaş maya kullanıyorum ama kuru maya ile de hazırlanabiliyor.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...