24 Eylül 2020 Perşembe

KARABUĞDAY CACIĞI

Muhterem'le Afiyetle

Bu aralar yazı yazmak için yine fırsat bulamıyorum.
Fırsat bulduğum zamanlarda da yenilenen Blogger kontrol paneline alışmaya çalışıyorum.
Ben çok fazla yenilik seven birisi değilim, alıştığım düzenin bozulmasını istemem.
Uzun zamandır alıştığımız Blogger'in eski kontrol paneli ile çok kolay yazı yazıyordum.
Yaz aylarından itibaren bu yenilik hizmete girdi fakat isteyen eski sistemi de kullanabiliyordu.
Bende yeni sisteme geçemeyi erteliyordum fakat bu ay eski sistem tamamen devreden çıktı.
Şimdi her şey değişmiş durumda, mecburen yeni panele alışmaya çalışıyorum.

Bugünkü tarifimden bahsedecek olursam;
Yıllardır Aşurelik buğday ile buğday cacığı yapıyorum.
Bu tarifte, aynı tarifi Karabuğday ile hazırladım.
Son yıllarda glutensiz ürünlerin gözde olmasıyla hayatımıza giren Karabuğdayla, Bulgur ve Aşurelik buğday ile yaptığınız pek çok tarifi yapabilirsiniz.
Tadını önce yadırgasanızda bir süre sonra gayet normal bir tat gibi geliyor.
 

Konu ile ilgili tarifler;
 
Buğday Cacığı (Aşurelik buğday ile)
 
Karabuğday (Greçka) ve Karabuğday Unu ile hazırladığım diğer tariflerim;

 
"Afiyetle Kalın"

greçka

KARABUĞDAY CACIĞI;
Malzemeler;
1 su bardağı Karabuğday,
2 adet orta boy salatalık,
2 su bardağı yoğurt,
3-4 dal dereotu,
3 diş sarımsak,
tuz,
Üzeri İçin;
Sızma Zeytinyağı, kuru nane, kırmızı pul biber.

KARABUĞDAY CACIĞI TARİFİ;
Karabuğdayı üzerini geçecek kadar su ekleyip, yumuşayıncaya kadar haşlayıp süzün.
Salatalıkları yıkayıp minik minik doğrayın.
Not;
Ben Çengelköy bademi kullandığım zaman dış kabuğunu soymadan, iyice yıkayarak kullanıyorum.
Salatalıkları haşlanmış buğdaya ekleyin.

Sarımsakları soyup  havanda ezin veya rendenin küçük tarafı ile rendeleyin, salataya ekleyin.
 
İnce ince doğradığınız dereotunu ve yoğurdu ekleyin.
 

Salatanıza damak tadınıza uygun tuzunu da ekleyip karıştırın.
 
Hazırladığınız salatayı servis yapacağınız kaselere paylaştırın. 
Her kasenin üzerine sızma zeytinyağı gezdirin.
Kuru nane ve kırmızı pul biber serpin. 
"Afiyet Olsun"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...