16 Mart 2021 Salı

ŞEKERSİZ, ELMALI, KİVİ MARMELATI

Muhterem'le Afiyetle

Son yıllarda rafine şeker tüketimi konusunda pek çok kişi daha bilinçli olmaya başladı.
Şekeri hayatından çıkarıp, daha sağlıklı beslenmeye başlayanların sayısı arttı.
Benim şekersiz beslenmede attığım en önemli adım 4 sene önce çaya şeker atmayı bırakarak oldu😄 
Eşim ise şekeri diyabet riski içerdiği için kullanmamaya çalışır.
Eskiden seve seve yediği reçel ve marmelatları şeker riski yüzünden artık yemek istemiyor.
Bende şekersiz yapılan reçel ve marmelat tariflerini uygulamaya çalışıyorum.
Bir meyveyi şekersiz reçel veya marmelat yapmak için şeker yerine tat ve kıvam verecek olan ürünleri kullanmak gerekiyormuş.
Mesela, kuru üzüm ve elma gibi meyveler bu iş için kullanılıyormuş.
Kuru üzüm ile daha önce mürdüm erikli marmelat hazırladım.
Mürdüm eriği ile şekersiz marmelat tarifi 👉BURADA 
Bugünkü tarifte elma kullandım, elma pektin içerdiği için bu tür tariflerde kullanılıyormuş.
Kıvamı ve dokusu gayet güzel oldu.
Ben az miktarda yaptığım için kavanozladıktan sonra ayrıca pişirme işlemi yapmadım.
Şekersiz olduğu, bozulma riski olduğu için tüketinceye kadar kavanozları buzdolabında muhafaza ettim.
Kapaklarında sorun olmadıktan sonra buzdolabında 2 ay sıkıntısız bir şekilde kaldı.
Ama siz şekersiz marmelatınızın daha uzun ömürlü olmasını isterseniz konserve gibi kaynatarak pastörizasyon yapabilirsiniz. 

kiwi fruit recipes
Kivi ile hazırladığım tarifler;
 
 
 
 
 
 
 
 

Kivili Pasta

Kivili Pasta (2)

Kivili Milkshake

Kivi Soslu Muhallebi



Apple recipes

Elma ile hazırladığım diğer tarifler;

Elma Cipsi

 
 
 
 
 
 
 

"Afiyetle Kalın"

şekersiz hazırlanan reçel ve marmelatlar

ŞEKERSİZ, ELMALI, KİVİ MARMELATI;
Malzemeler;
1 kilo kivi,
4 adet büyük boy elma,
5-6 dal taze nane,
1 su bardağı su,
1 paket vanilya,
Yarım limon.

elma ve kivi resmi

ŞEKERSİZ, ELMALI, KİVİ MARMELATI TARİFİ;
Elmaları ve kivileri yıkayın.
Kabuklarını soyun.
Naneyi yıkayın, yapraklarını koparın. 

şekersiz elma marmelatı
Elmaları ve Kivileri küp küp doğrayın.
Nane yaprakları ile birlikte rencereye yerleştirin.
Vanilyayı ilave edin.

sağlıklı marmelat tarifleri
1 su bardağı suyu tencereye ilave edin.
 
Hararetli olmayan kısık ocakta kaynatmaya başlayın.
30 veya 35 dakika kadar ara ara karıştırarak pişirin.
 
Yarım limonun suyunu sıkın tencereye ilave edin.
Limon sıktıktan sonra 10 dakika daha kaynatıp, ocağı kapatın.
 
Piştiği zaman kivinin de elmanın da iyice yumuşamış olması gerekiyor.
 
Piştikten sonra isterseniz çatalla ezin ama tamamen pürüzsüz olması için blender ile çırpın. 
 
Blenderden geçirdiğiniz sıcak haldeki marmelatı kavanozlara doldurup, kapağı üzerinde tepsiye yerleştirin.
Üzerini bir bez ile örtün, oda sıcaklığına gelinceye kadar bekletin.
Daha sonra buzdolabına kaldırın.
Marmelatınızın daha uzun ömürlü olmasını isterseniz, konserve kaynatır gibi tencereye yerleştirp kaynatarak pastörizasyon yapabilirsiniz.
 
kahvaltılık tarifler
"Afiyet Olsun"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...