22 Mart 2013 Cuma

KIRMIZI PANCAR TARİFLERİ

Kış aylarının önemli sebzelerinden birisi de kırmızı pancardır.
Pancarın pek çok faydası var ama çok fazla tarif seçeneği yok, ya da kendine has toprak kokusu yüzünden pek tercih edilmiyor.
Daha çok salatası ve turşusu yapılarak tüketilen kırmızı pancarla yapabileceğiniz tariflerimi bir araya getirdim.
Bu tariflerden birisi mutlaka size hitap edecektir, bu faydalı şifa deposu sebzeden uzak kalmayın.


kırmızı pancar resmi
KIRMIZI PANCAR;
Kırmızı renkte olan tüm meyve ve sebzelerin antioksidan özelliği taşıdıklarını söyleyen bilim insanları, ıspanakgiller ailesinden olan kırmızı pancarında aynı özelliği taşıdığını kanıtladılar. 
Bin bir derde şifa olan kırmızı pancar, içerisinde birçok vitamin ve minerali barındırarak hem sağlığın önemli koruyucularından hem de lezzeti ile sofraların vazgeçilmez tatlarından oluyor. 
Şeker pancarı üretiminde, pekmez, salata ve turşu yapımında kullanılan kırmızı pancar, sağlık problemlerinin tedavisi içinde kullanılmaktadır. 
Pancar Nasıl Kullanılır?
Şeker pancarı şeker üretiminde ve şeker pancarı pekmezi yapımında kullanılır. 
Kırmızı pancarın ise yemeği, salatası ve turşusu yapılır. 
Kırmızı pancar, sebze olarak kullanılmasının yanında, tedavi amacıyla da kullanılır. 
Kırmız pancar kaynatılıp içilirse böbrek kumlarını dökmekte faydalı olur. 
Pancar suyu sarılık tedavisinde kullanılır, pancarın suyu tek başına değil havuç-elma gibi farklı meyve sebzelerle karıştırılıp, beraber içilmelidir.
Şeker hastalığı olanlar şeker pancarını kullanmamalıdır.
Kırmızı pancarın yararları nelerdir?
Ahmet Maranki’de kırmızı pancarın birçok faydası bulunduğunu ve bu sebzenin sık tüketilen besin grupları arasında yer alması gerektiğini söylemektedir.
Şifa amacıyla kullanılmak istenildiğinde kırmızı pancarın sağlığa faydaları şöyledir;

Kırmızı pancarın faydaları:
Mide ağrısı ve ekşime sorunu yaşayanlar kırmızı pancar tüketebilirler.
Kabızlığı yok eder.
İdrar yollarını açar ve idrar söktürür.
Kansızlık problemini yok eder.
Karaciğerin düzenli çalışmasında rol oynar.
Mideyi güçlendirir.
Bağırsakları kuvvetlendirir.
Böbrekleri çalıştırır.
Antioksidan özelliği ile kanseri önler.
Kalp hastalıklarından korur.
Vücuda dinçlik katar.
Veremi önler.
Şeker hastalıklarından korur.
Hazmı kolaylaştırır.
Yüksek tansiyonu düşürür.
İştah açar.
Sinirleri yatıştırır.
Not;
Kırmızı kök pancar küçük abdestinizde (idrar) ve büyük abdestinizde renk değişimine sebep olabilir.


pancar corbasi


pancar tursusu

 
 

kırmızı pancarlı tarifler
Pancarlı Humus


Pancarlı, Bulgur Çanakları

yoğurtlu
Yoğurtlu Bulgur Çanakları;
Pancarlı bulgur çanaklarının küçük kek kalıbı ile şekillendirilmiş, yoğurtla sunum yapılmış şekli.

kırmızı pancarlı tarifler
İçi Kalpli Kek
Bu tarifin buraya yanlışlıkla girdiğini zannedebilirsiniz ama yanlışlık yok😊
Kırmızı pancar muhteşem rengi ile bazen mutfakta gıda boyası olarak kullanılabiliyor.
Ben "İçi Kalpli Kek" tarifini yaparken kalp bölümü için gerekli olan kırmızı gıda boyası yerine pancar püresi kullandım.
Bol resimli tarifine linke tıklayarak ulaşabilirsiniz.

kırmızı pancar tarifleri
Kırmızı Pancarlı Bonbon
 Bu bonbonları, İçi Kalpli Kek tarifinde kullandığım pancarlı kekin artan parçaları ile hazırladım.

pancarlı tarifler
Pancarlı, Karabuğday Salatası

pancarla yapılan tarifler
Pancarlı Karnabahar Turşusu

 Pancar Sapı Kavurması

Beetroot Puree
Kırmızı Pancar Püresi

kırmızı pancar
Pancarlı Ayran

Bu tarifte enginarların içi patates, pancar ve havuç püresi ile dolduruluyor. 

 
Pancarın saplarını bu tarifle değerlendirebilirsiniz.
 






Pancar turşusu veya haşlanmış pancarla salatalarınızı süsleyebilirsiniz.

"Afiyetle Kalın"

14 yorum:

  1. Hepside çok güzel olmuş ben zaten pancar turşusunu sizden kurdum oldu yedik biteçek ben halen yayınlayamadım.elinize sağlık hepsi için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim tarifimle turşu kurmanıza çok sevindim, güzel sözleriniz için teşekkür ederim :)

      Sil
  2. merhaba,
    guzel bir arsiv olmus.. ben kirmizi pancar ile kek yapiliyor gormustum, onu da eklemek istiyorum..

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gülaycım,
      Keki bende görmüştüm ama henüz deneme fırsatım olmadı.

      Sil
  3. Ben de tam şimdi pancarlı bir tarif vermiştim arkadaşım ellerine sağlık hepsi de harika sevgilerime...

    YanıtlaSil
  4. Hem görüntü, hem de lezzet... Hepsi bir arada. Ellerinize sağlık. Meze olarak ve yaz aylarında tercih ettiğimiz soğuk yemek listesine ekleneceklerden... Teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Adsız19:09

    fethiye selvan turşunun iöinde hiç tuz yok mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fethiye Hanım,
      Evet pancar turşusunun içinde hiç tuz yok, pancarın tadı sirke ve sarımsak sayesinde gayet yerinde, tuz atılmadığını hissettirmiyor.
      Uzun ömürlü turşularda tuz koruma amaçlı çok mühim bir malzeme ama bu tarifteki pancar turşusu bir gün içinde yenilebildiği için tuzsuz olması bir sorun olmuyor.

      Sil
  6. Adsız18:02

    tarifleri deneyenler var mı hangisini yaptınız nasıl oldu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Tariflerin olduğu sayfaya giderseniz orada tarifi deneyenlerin yorumlarını görebilirsiniz.

      Sil
  7. Adsız21:49

    Helin Deren
    Teşekkürler
    Pancar turşusu çok seven biri olarak çok mutlu oldum bu derlemeyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize ve işinize yaramasına sevindim :)

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...